Een echte duik

Thailand, Koh Tao

Vandaag is Luc /for real/ gaan duiken. Alles vandaag was fantastisch, alleen dat we om 5 uur op moesten was wat minder... Maar achteraf absoluut de moeite waard.
De dag begon met de tocht van ons hotel aan het zuiden van het eiland naar Charm Churee aan de west kant. Vanaf daar weer door met de auto naar Sairee Beach. Daar zijn we op een long tail boot gestapt, die zie je hier heel veel, en maken echt veel herrie helaas. Daarmee zijn we naar de duikboot gebracht. Gek genoeg waren we de enige die gingen duiken... haha. Er was nog 1 andere duiker mee, dus het groepje bestond uit drie: Luc, een willekeurige duitser, en Puk de instructrice.
De eerste duik vond plaats bij Green Rock. Het was een beetje een bewolkte ochtend waardoor het zicht niet helemaal optimaal was. Luc had nog wat moeite met zijn drijfvermorgen dus moest af en toe nog klooien om niet te ver op te stijgen. Zelf heb ik gesnorkeld en echt de mooiste foto van de vakantie (tot nu toe) gemaakt (zie onder). Na zo'n 40 minuutjes kwam Luc weer omhoog met een big smile.
Daarna zijn we doorgevaren naar White Rock. Inmiddels was het flink drukker geworden en hier lagen al 2 volle boten met duikers. Zo'n 40-50 stuks. Later kwamen er nog een paar boten bij. Dus echt een hele drukke bedoening. Onder water moest Luc ook flink opletten dat hij niet tegen andere duikers aan zou botsen. Zelf ben ik weer wat gaan snorkelen.
Daarna zijn we weer terug naar Charm Churee gegaan en heeft Luc zijn diploma gehad, jeuj! Daar nog even met de duikinstructeurs gesproken en zondag willen ze het nog een keer met mij gaan proberen ;-). Dit keer met een 1 op 1 instructie. Ik wil het toch zelf graag ook nog wel proberen. Als ik Luc zo zie dan lijkt er toch weinig om je zorgen over te maken. Maarja, het aard van het beestje kun je niet ontkennen ofzoiets filosofisch ;-P Naja we gaan het zien.

Wow, dat ziet er heel aqauriësk uit: prachtig! Met snorkelen kom je dus ook een heel eind :-) Wel balen van je camera; hopelijk kun je dat nog oplossen. Succes met je 1op1duik!

Nelleke 2011-02-18 16:31:03

Het ziet er allemaal wel prachtig uit zowel boven als onder water. Verbazingwekkend dat het onder water zo'n drukte is met duikers. Zo'n boottocht lijkt me toch ook wel heel leuk. We horen of liever gezegd we lezen het wel het 1 op 1 duiken je bevalt. En zo niet: er is niets mis met de aard van het beestje. Dan blijf je maar lekker snorkelen.

MenM 2011-02-18 17:54:51

Een mooie gladde zee! Zeer uitnodigend... Wel jammer dat die Aziatische vletjes zo'n lawaai maken. Puk jullie instructrice lijkt mij wel een doordouwster toe. Hoop van ganser harte dat je wel in staat zal zijn as zondag te duiken, maar als het je onverhoopt niet lukt, is er niemand die je dat euvel zal gaan duiden. Have a nice time, and RELAX, man!

Ronald 2011-02-19 10:15:34

Ja dankje, ik hoop het ook. Ik heb er wel zin in en zal ook van iemand anders dan puk les krijgen. Dat helpt mogelijk ook. Maargoed het blijft gewoon massa commercie dat duiken hier, dus als je niet meer durft heb je pech. 10 andere na Jou. Gelukkig is deze kleine school wat relaxter. Ik heb er nu zin in dus wil het zeker proberen.

Ron 2011-02-19 15:24:03

Nou zet m op dan, ik duim voor je en als het niet lukt geen nood want die heerlijke vakentie pakken ze jeniet meer af en wat je gezien hebt in het echt is toch altijd anders dan op een plaatje, hoe mooi ook de ervaring is toch apart! Geniet nog maar van de resterende tijd. Groetjes ook van Jan.

wies 2011-02-20 13:30:55

Hoi Ron, Ik hoop dat het alsnog gaat lukken/ gelukt is met het duiken, ben erg benieuwd naar je ervaring. Overigens schreef dat je foto's gemaakt had nadat je vertelde over de corrupte bootsector, heb je je geheugenkaart toch kunnen repareren of een andere gekocht? Have fun!

Bas 2011-02-20 14:08:27

Ha Ron! Ik hoop dat je 1 op 1 duik gaat lukken, of is gelukt... want die is inmiddels ook achter de rug als ik dit typ. En zo niet... jammer maar helaas, aan de foto's te zien heb je met snorkelen ook al heel veel moois gezien en volgens mij genieten jullie volop! Daar gaat het uiteindelijk om op vakantie toch! :-D En dat het druk is bij White Rock dat kan ik wel beamen ja.. haha.. wij hadden ook wat onderwater botsingen daar ;) Maarja het staat neit voor niks in de top zoveel van mooiste duik- en snorkel locaties ter wereld.. ! Geneit nog zolang het duurt!