Kamelen

Egypte, Dahab

Het moest er toch van komen: de kamelentocht. Al was het niet met duikuitrusting maar met bbq spullen. We werden opgehaald met een verrotte jeep en naar de voet van de berg gereden. Er was ook nog een Amerikaanse vrouw mee, dus er stonden 3 kamelen voor ons klaar. Ze lagen al behoorlijk voor pampus toen we aankwamen en ze bleken ook niet allemaal de jongste meer (10, 18 en 20 jaar bij een levensverwachting van 30) dus dat beloofde een kalm ritje te worden. Gelukkig waren ze ook behoorlijk eigenwijs en doken ze meteen op ieder groen sprietje af om te gaan snacken. De teugels werden ook een tijdje los gelaten dus dat was helemaal het startsein voor totale anarchie ;-)
Op de berg aangekomen rookte het vuurtje al en werd de bbq aangemaakt. We hebben lekker gegeten, een dubieus spel met 15 keien leren spelen (en nooit weten te winnen), sterren gekeken en uiteraard werd er weer getrommeld en gezongen. Met de crappy jeep waarvan de verlichting soms uitviel werden we weer thuis gebracht.
Door de kamelen zou je het bijna vergeten, maar vanochtend zijn we ook nog bij eel garden geweest, een supermooie onderwatervlakte waar zand-alen in leven. Een fascinerend gezicht.

De kamelen hadden toch wel een naam: niet dat dat iets helpt als je ze daarmee in het gareel probeert te krijgen/houden. Het zijn van nature verschrikkelijk eigenwijze dieren. Misschien maar goed dat ze een beetje bejaard waren, want als er een begint te rennen is het echt geen llletje. Hier spreek ik uit ervaring toen "mijn" Heinrich ineens genoeg kreeg van het gesjok. Het bbq gebeuren lijkt wel wat op een verkenners kampvuur met spel en muziek. Iedereen tevreden: jullie hebben op een kameel gezeten/gereden.