Oneindig veel water

Nederland, Flevoland

Vandaag zijn we vroeg uit Urk vertrokken met als doel Volendam te bereiken. De wind stond daarvoor niet zo heel gunstig waardoor we eigenlijk de hele reis aan de wind ('tegen de wind in') moesten zeilen. Dat duurde erg lang. Eerst zijn we naar Lelystad gezeild om daar door de sluis te gaan. Daar hebben we rond een uur of 16.00 een korte stop in de batavia haven gemaakt om snel wat te eten. Daarna zijn we tegen beter weten in nog doorgevaren om Volendam te bereiken. Ondanks dat de wind toch vors sterker was geworden (windkracht 4 ongeveer) is het ons niet gelukt om Volendam te bereiken. Halverwege het Markermeer zijn we een kleine vluchthaven ingegaan om te overnachten. Tegen die tijd was het al 21.30 en behoorlijk donker! Een erg gave tocht.

Die laatste zijn echt mijn lievelingsfoto's: supermooi!

Nelleke 2011-08-21 10:44:27

Wat een prachtige zonsondergang. Het weer mag dan niet altijd geweest zijn wat jullie wilden: de uitzichten zijn gewedig. Zo zie je ook weer waarom wij bwkend staan om onze mooie luchten.