Freezing Atlantic Ocean

Portugal, Portinho da Arrábida

Vanochtend hebben we eerst onze thuisbasis Setubal verkend. Het is behoorlijk industrieel en er zijn veel vervallen panden. We begonnen in een gebied met heel wat opknappertjes, maar later kwamen we in moderner en beter onderhouden (winkel)gebied. Er was ook een grote overdekte markt met lekkernijen. Dankzij het vvv gingen we vervolgens naar Portinho, een kustplaatsje met een duikschool. Vrijdagochtend gaan we met de duikers mee op de boot en kunnen we 3 uur (!) snorkelen. Dat een wetsuit daarbij wel nodig is, hebben we vanmiddag al ervaren, want bij het uitproberen van onze snorkelgear bleek the Atlantic toch een heel stuk kouder dan la meditterrannee... De snorkelspullen bevielen wel goed en we hebben al wat vis en een zeester gespot. De strandjes zijn overigens een stuk rustiger dan in Spanje en minstens zo mooi.

Sorry van de vele taalfouten bij de vorige dag, moet er weer even aan wennen dat de iPad ook geregeld een eigen leven leidt. Bij dat restaurant op de eerste foto heeft de crisis echt toegeslagen en dat zul je inderdaad wel op meer plaatsen zien. Wel leuk die vismarkt, die foto's doen me denken aan Brteagne; daar had je ook elke dag zo'n vismarkt met vers gevangen vis en die enorme vissen lagen je dan maar met die glazige ogen aante kijken.

MenM 2012-09-08 17:38:35

Maria is me voor: net de vismarkt van Bretagne. Maar zo'n eng half bovenstuk heb ik toch nog niet gezien. Ik hoop voor jullie dat er toch ook nog wat leuke restaurantjes zijn, want uit eten is toch ook leuk in de vakantie. Groet diny