Op naar het IJsselmeer

Nederland, Enkhuizen

De volgende dag wilden we vertrekken naar Medemblik (gezien de windrichting was een oversteek niet mogelijk). Maar toen sloeg meteen de eerste dag het noodlot al toe, de motor wilde niet starten! Gelukkig had mijn vader nog wat reserveonderdelen liggen en hebben we het dieselfilter vervangen. Door het vele schudden van de boot was gisteren waarschijnlijk 'spul' van onderin de diesel tank in de motor terecht gekomen die het filter verstopt had. Daarna lukte het ons helaas niet om de motor goed te ontluchten. Na veel klooien hebben we uiteindelijk aan de lokale motorboer gevraagd die ons meteen kon helpen. De motor startte gelukkig weer dus we konden weer op pad. Helaas wel veel kostbare tijd verloren waardoor we besloten hebben om naar Enkhuizen te gaan. Het begon ook weer wat beter weer te worden. Wel flink bewolkt maar zonder regen gelukkig.

Is dat wel een vakterm: het "spul van onder in de diesel tank?" Gelukkig kon het nog dezelfde dag verholpen worden en konden jullie weer zonder "spul van onder in de diesel tank" verder en het levert weer mooie foto's op.