Fun dive

Egypte, Dahab

Met brevet kun je gewoon voor de lol duiken, zonder dat je onderwater je masker af moet zetten en zonder out of air simulaties, dus dat gingen we vandaag doen. De eerste duik was op een plek die golden blocks heet, omdat het koraal als het ware in chunks over de bodem verspreid is. Het was een relaxte duik waar we weer veel moois zagen: een bluespotted stingray, een groot bladvormig zacht koraal (gorgonian), een hele school felblauwe fusiliers und so weiter :-)
De tweede duik was weer in moray garden, een goede beschutte plek omdat het nog steeds heel hard waait. Anwar had de camera mee en heeft weer wat fraai materiaal geschoten: de puffer, clownfish, 2 homo sapiens, mooi koraaloverzicht, firestone koraal met pyjamaslak (zeer zeldzaam aldus de kenners) en banner fish. We hebben weer wat duikervaring opgedaan en weer een stukje oceaanbodem verkend, echt heel erg leuk. Anwar vertelde ons nog dat er een duikplek is waar je alleen per kameel naartoe kan! Ze laden dan alle gear op een kameel en dan rijd je een uur over een zandpad om vervolgens te gaan duiken. Dat vonden we wel interessant klinken maar er zijn momenteel waarschijnlijk te weinig toeristen om dit door te laten gaan. We zullen zien. Eerst weer even uitpuffen (haha) van alle indrukken van vandaag.

Dat zijn zeker schône kiekskes! Super mooi.

Guus 2013-05-27 19:43:04

Zo zeg, je waant je in een totaal andere wereld: de onderwaterwereld. Nemo is er niets bij... Wat een kleurenpracht! Magnifiek. Dit is het grote genieten voor jullie. Je gelooft je eigen ogen niet... Zijn het geen ansichtskaarten?

Ronald 2013-05-27 21:37:24

Mooi koraal Ron

Luc 2013-05-27 22:29:22

Wat een prachtige foto's, daar word je stil van. Dat zien jullie toch maar mooi in het echt. Jullie zijn al op een aantal plaatsen gaan duiken, dus als de kamelentocht niet door kan gaan is dat geen ramp. (Denk erom dat je ook weer een uur terug zou moeten op die kameel!) Wat je ook nog gaat doen: geniet er samen van.

MenM 2013-05-27 23:05:40

Prachtige foto's! In Tunesië heb ik op een kameel 'gereden' en dat is best eng en hoog en het zit ook niet zo lekker; nogal ruw. Een heel uur heen en ook weer terug zou voor mij veel te lang zijn.