Surfin' continues

Spanje, Rosas

Van het surfen hebben we helaas geen foto's van deze dag. Gisteren hadden we Hanna (die ook Nederlands kan) van de surfschool gevraagd de foto's te maken. Onze acties waren wel fotowaardig geweest want het ging erg goed! We moesten opkruisen 'tegen de wind in' naar een witte boei die ver in de baai lag. Vanaf daar moesten we voor de wind weer terug zeilen naar het strand. Dat laatste gaat knoerthard want je hebt dan de volle wind in je rug, en dus in je zeil. Op het water hebben we die 3 dagen wel flink zitten branden, en heel wat verwondingen opgelopen. Met name onze vingertoppen doen erg pijn gek genoeg. We denken dat dit door het zoute water komt icm de krampachtige touch.
Het weekend hebben we maar vrij genomen om bij te komen. Maandag en dinsdag gaan we weer aan de slag met Bernardo. We hopen dat we dan verder uit de baai mogen gaan en misschien zelfs een groter zeil krijgen. Tot nu toe was 4.5 meter het hoogste zeil.

Jammer dat er niemand was om foto's te maken. De foto's van de vorige dag zijn al indrukwekkend genoeg vind ik, maar een foto van "opkruisen tegen de wind in" was toch ook wel aardig geweest. Maar goed, dat geloven we dan toch maar zonder foto. En wij maar denken dat je het surfen voor de lol doet, maar het lijkt zo wel een overlevingstocht: allerlei verwondingen. Hopelijk is het ergste leed geleden na het vrije weekend en ga je weer met plezier aan de slag: met of zonder groter zeil.

MenM 2009-08-22 12:24:05

Misschien zijn jullie vingertoppen wel verbrand door de zon. Ook goed je handen insmeren dus. Zo te zien op de foto hebben jullie wel zo'n mooi pakje aan. Geen last tijdens het surfen van zwemmers en boten? Als je buiten de ballenlijn mag, heb je natuurlijk heel veel ruimte om heel hard te gaan! Veel plezier.

ingron 2009-08-22 21:24:10

Leuk, om jullie avonturen op het water zo te volgen. Bestaan er geen speciale surfhandschoenen; wielrenners hebben ook van die speciale handschoenen omdat ze intensief een stuur moeten vasthouden. Neem inderdaad af en toe een "adempauze" want wat zal dat, zeker in het begin, een vermoeiende sport zijn! Als jullie net zulk mooi weer hebben als wij, kan het niet meer stuk. Groetjes

Tilrob 2009-08-24 21:49:06

Ben benieuwd of er nog wat foto's gemaakt zijn van de maandag en dinsdag les! Een weekend lekker relaxen hoort natuurlijk net zo goed bij de vakantie. Groet!

Guus 2009-08-25 09:18:24

Speciale handschoenen hebben ze misschien wel... we durven daar alleen niet meer om te vragen omdat we ook als enige met een wetsuit gaan surfen. Iedereen verklaarde ons voor gek dat we liever een pak aan wilden. Maar na de eerste dag zeilen waren onze kuiten al knalrood verbrand, dus we waren er wel echt heel blij mee.