Scuba Diver

Thailand, Koh Tao

Vandaag zijn we terug naar Charm Churee gegaan zodat ik mijn cursus voort kon zetten. Een behoorlijk druk programma voor de dag, want ik moest 3 duiken maken. Waarvan 2 duiken voor het doen van oefeningen en 1 duik waarbij we tot 12 meter diep met een duik rond Three Rock. Allemaal in de baai van het resort, dus we konden zo met alle equipment het water in lopen.
Tijdens de eerste duik heeft Luc een aantal foto's gemaakt. Dus ik heb ook nog exclusief materiaal van mijn training. De oefeningsduiken gingen allemaal goed. Het afzetten van het masker blijft lastig omdat ik mijn ogen dicht moet doen vanwege de lenzen en dan heb je helemaal geen orientatie meer.
Na de oefeningsduiken hebben we een pauze genomen om even bij te komen. Er was ook een sea cleanup gaande waarbij iedereen mee mocht gaan duiken om rommel uit de zee te vissen. Alhoewel Jansom Bay wel een van de schoonste stukken is. Samen met Jonathan mijn instructeur zijn we tijdens de laatste duik ook opzoek gegaan naar rommel. Het enige wat we hebben kunnen vinden was een kluwe touw dat heel erg moeilijk los ging. Tijdens de duik heb ik heel veel mooie en nieuwe dingen gezien, zoals enkel nudity branches, een paar nieuwe soorten vissen, en ook de puffer heb ik weer gezien!
Jonathan had ook een zaklamp mee en scheen daarmee steeds in de grot. Helaas kon ik dat niet zo goed zien, maar ik zag daar in de donkerte wel een heeeele grote vis zitten. Naderhand zei Jonathan dat hij daar een grote blauwstaart rog had gezien en de gigantic puffer fish. Een van die heb ik dus ook gezien, maar welke.. ;-)

Na de duik was ik officieel geslaagd voor Scuba Diver! Dat is 1 graadje lager dan Luc (Open Water Diver). Dat houdt in dat als ik ga duiken er altijd een Dive Master mee moet. Als we beide Open Water Diver zouden zijn, dan zouden we ook met zn 2en kunnen gaan duiken. Nu kan dat dus niet. Maar ik ben erg blij dat ik de cursus afgemaakt heb. Ik zou ook nog door kunnen gaan voor Open Water Diver maar dat zou nog 2 extra dagen kosten.

Luc heeft verder de hele dag op het strand gelegen en is echt asociaal bruin gebakken. Hij kan al bijna doorgaan als een thaise. Ook heeft hij met de camera veel mooie foto's gemaakt, en de school met Vissen was ook weer terug! Daar heeft hij ook veel mooie foto's van gemaakt en een leuk filmpje.

's Avonds zijn we terug naar ons resort gegaan en daar in de buurt wat gegeten.

Wat goed! Gefeliciteerd! En wat een mooie foto's weer zeg.... zucht.... Echt héél erg gaaf! Die kokosnoot zag er wel een beetje hoekig uit, of hoort dat zo? Geniet nog een paar dagen van het zonnetje (want hier vriest het alweer!)

Nelleke 2011-02-21 09:18:37

Toch nog gelukt; leuk hoor. In ieder geval weet je nu hoe het voelt om in open water te duiken. Het levert in ieder geval prachtige foto's op: wat een leven onder water. En om bij Nelleke aan te sluiten: zoek je winterjas of trui maar bijtijds op want bij ons heeft het vannacht 7 gaden gevroren! Het is echt nog geen lente al staan de crocussen en sneeuwklokjes al volop in bloei. Dat laatste is natuurlijk wel leuk.

MenM 2011-02-21 14:44:12

Nou Ron super dat je het toch nog gedaan hebt, je hebt er nu echt ervaring mee en kunt begrijpen hoe het aanvoelt als andere mensen over hun duikervaringen vertellen.TOP VAN J.OU!!! Geniet nog maar even van julie laatste dagen daar, VEEL PLEZIER.

Wies 2011-02-21 16:02:49

Ron, ik sluit me bij de rest van het bewonderende gezelschap aan. Maar ik zeg eerder: dat je het durft en kunt!! Nog in geen honderd jaar. Maar wat je te zien krijgt is dan ook wel een beloning waard. En alles teruglezend (want dat moet je bij jou af en toe) heb je toch wel een dijk van een vakantie! Alleen haaien Ron! Het gaat er bij mij niet in dat die niet gevaarlijk zijn. Maar jij duikt gelukkig met een instructeur, dan moeten ze die maar eerst als lekker hapje nemen. Ik wens je de laatste dagen nog heel veel plezier en ach, de temperatuur zal ook wel weer wennen. Stap je toch gewoon in je wetsuit het vliegtuig uit. Lekker warm. Groet. Diny

Diny 2011-02-21 18:41:01

Fenomenaal Ron de eerste gecertificeerde duiker aan de Gerrits kant van de familie! Wat leuk die foto met die anemoon... En zag ik daar niet een Nemo-visje?

Ronald 2011-02-22 21:43:17

coole shizzle :)

cybertim 2011-02-23 14:46:02

He Ron, gaaf om al je verhalen te lezen! Het klinkt als een erg geslaagde vakantie! Alvast een behouden thuisvaart, hoewel je daar vast nog niet aan wilt denken! :) Groetjes!

Silvia 2011-02-23 22:44:24

Ha Ron! Helemaal super dat het toch gelukt is! Leuk die herkenbare foto's van de duikbril oefening ;) haha! En ach, eerlijk is eerlijk, je zult toch niet zo snel ergens zonder divemaster gaan duiken als je onervaren bent... dus open water of scuba diver.. what the hell ;) ! De onderwaterwereld is sowieso heel bijzonder en mooi! Volgens mij hebben jullie een zeer geslaagde vakantie gehad! Leuk!