Uit op verkenning

Egypte, Dahab

Na een goede nacht na een lange en warme reis, zagen we pas echt waar we terecht waren gekomen. Ons hotel heeft een tuin met palmbomen en bougainville en een eigen strandje en restaurantje. Het ontbijt werd geserveerd naast de boulevard, vlak aan zee. Behalve interessant nieuw eten (mini oliebollen en hibiscusthee) waren er ook volop geinteresseerde kapers op de kust...
We gingen het stadje in om eens rond te kijken en het viel ons op hoe ontzettend rustig het hier is. En als toerist word je dan opeens heel erg populair. Bij taxichauffeurs, bij restauranthouders en bij winkeleigenaars. Een te lange stop bij een kaartenrekje leidde tot een warm welkon van de eigenaar, met een gift en thee van de zaak. Wij zagen de bui natuurlijk al hangen maar waren op onze dag toch nog iets te vriendelijk. Maar we hebben wel meteen een goed souvenir te pakken, haha en voor toekomstige aankopen weten we wat ons te wachten staat.
's Middags konden we de verleiding niet meer weerstaan en moesten we de zee in: wow!!! Het is echt mooier dan Artis en je zwemt er middenin. Het eerste deel van de baai voor het hotel is ondiep en dan opeens is er een klif van ongeveer 10m en op die klif zwemmen de meest bjjzondere vissen. Dat belooft wat als we op de echte snorkel- en duikspots te water gaan :-)

Nelleke zit er ineens wel zomers bij: even wennen natuurlijk. Hier tobben we maar voort met het weer: bij ons lopen de temperaturen deze week maar liefst op tot elf graden!! Wel fijn denk ik, dat je voor de deur even de zee in kunt om je op te frissen. Dan krijg je er ook nog de nodige prachtige waterdieren bij. Wij zijn benieuwd wat jullie nog voor moois onder water tegen komen. Het is alom bekend dat de mensen nogal graag "iets" willen verkopen en dat je daar een beetje op verdacht moet zijn. Anders worden het wel heel veel souvenirs. Ook leuk.