Swim with the fishes

Egypte, Dahab

Vanochtend begon het echte werk: de eerste duiken. Na het uitzoeken van de uitrusting werden we in een jeep naar de duikplek gebracht, op zich al een hele belevenis. De Egyptische wegen hebben zowel vekeersdrempels als -kuilen, er is geen wegmarkering maar wel rare u turn punten. Kortom: er wordt veel getoeterd, uit raampjes geschreeuwd maar natuurlijk ook druk gebeld tijdens het rijden.
De duikplek heette Lighthouse en bestond uit ondiepe en diepe delen. In het ondiepe moesten we alle oefeningen doen. Dat ging allemaal erg goed alleen de oefening waarbij je je masker onderwater af moet doen, vonden we allebei lastig. Echt uniek is dat je tijdens deze oefeningen gewoon pufferfish ziet rondzwemmen (niet afgeleid raken en op de instructeur blijven letten! ;-)) Na een lunch en nog meer theorie gingen we voor de tweede keer te water voor een wat langere duik. Het is een stuk meer ontspannen als je gewoon kunt duiken zonder al die oefeningen en we hebben onderweg al veel gezien: nog meer pufferfish, 5 zeepaardjes (daar schijnen we heeeeel veel mazzel mee gehad te hebben), picassovis, clownfish alias nemo, papegaaivis, koraalduivel en vele andere...
Er stond ons daarna nog meer theorie te wachten maar eigenlijk waren we behoorlijk moe. Toch hebben we braaf ons huiswerk gedaan en onszelf getrakteerd op lekker eten (pizza met een omelet in het midden, zeer interessant). Later had het hotelpersoneel nog een verrassing in petto voor een groepje Nederlandse vrouwen dat hier ook logeert. Onder het genot van een enorme geluidsinstallatie werd er uitbundig gefeest en gedanst. Er kwamen ook een zwaard en stokken bij kijken. Heel cool om te zien hoe enthousiast de Egyptishe mannen dansen, echt een cultuurverschil.

Speciaal voor Bas hebben we nog naar zijn verloren mobiel gezocht en nog gevonden ook!!

Ik heb deze week ergens gelezen dat de vakantie rustig en relaxed was. Dit lijkt meer op een werkvakantie: huiswerk,oefeningen, opletten en nog meer theorie. Het blijft toch bij alles: eerst ploeteren en studeren voordat het leuk kan worden. Zo'n muziekavondje met zwaarden en stoken lijkt me dan echt iets om er moe maar relaxed naar te gaan zitten kijken.

MenM 2013-05-22 23:33:55

Het moet ook niet te makkelijk zijn zo'n vakantie. :)

Sil 2013-05-23 10:52:43

Wow, dat water heeft die mobiel geen goed gedaan :-D Bedankt voor het zoeken wel! Btw: echt heel vette foto's zeg.