Varen

Spanje, santa margarida, roses

Nu de boot werkt, moesten we natuurlijk even een tochtje maken. De open zee bleek toch wat heftig (helaas weer een harpje geofferd...) dus we zijn verder gegaan door de kanalen. Een heerlijk rondje. 's Middags weer surfles en wat ging het goed - we zijn nu gekwalificeerd voor serieuze zeilen. Na het avondeten vertrokken we weer naar de boulevard, waar een optreden was van een Londens jeugdorkest. Ze speelde hele leuke 50s bigband-nummers en waren erg enthousiast.

Weten natuurlijk niets van een harpje maar offeren lijkt ons toch een beetje een afgang. Verder was het weer leuk om een en ander te doen en te beleven.

MenM 2010-08-28 13:05:51

Wat goed dat de Mariner buitenboordmotor het kennelijk nog uitstekend doet. Tsja, zeilen met een open boot op zee is bijna altijd wel heftig te noemen, zeker in de middag als de wind in de baai sterk aantrekt. Beaufort 6 is dan soms gewoon te noemen (uit eigen ervaring). Vreemd genoeg is de wind 's morgens tot een uur of 1 bijna altijd vrij rustig te noemen. Zeilen is dan een stuk aangenamer, hoewel de golven hoog blijven. Misschien gaan jullie nog een keer de baai op? Veel plezier!