Duiken en vissen

Fiji, Blue Lagoon Resort

Divetime! Er hangt hier een kaart met wel 26 duikplaatsen in de buurt. Die gaan we natuurlijk nooit allemaal bezoeken, maar toch beginnen we maar met frisse moed. Vanochtend gingen we met een flinke groep naar Navola Passage. Het was wel weer even wennen met een nieuwe boot, nieuwe gear en andere instructeurs, maar onderwater was het weer even mooi. Ondanks dat het waaide en regende en best troebel was, zagen we een giant puffer, lionfish, grouper en een enorme nudibrach (zeeslak!) Verder ook nog een paar flinke waaier koralen die we eerder zo groot nog niet gezien hadden. Ook wel leuk om andere duikers bezig te zien, zodat we weten dat we toch wel wat geleerd hebben in Egypte ;-)
Tussen de buien door hebben we lekker met een boek onder een rieten parasolletje gezeten. Voor de middag stond de fishing trip op het program. Eerst kwamen er vooral kale mannen op af, maar later kwam er gelukkig nog een vader met 3 dochters bij. Het weer was nog steeds onstuimig maar dit leverde geweldige luchten op. Een boottochtje vonden we dus helemaal niet zo erg. De boot scheerde echter als een malle met 100 pk over het water om zo snel mogelijk bij de visstek aan te komen. Daar gingen de lijnen uit en was het wachten geblazen. En wachten... en wachten... Het meest enerverende was dat Ron een lijn van iemand aan de andere kant van de boot aan de haak had geslagen en dat de man die zijn eigen turbovishengel mee had genomen tot twee keer toe vast kwam te zitten in het rif. De enige die wat ving was de fishing guide zelf, haha.
Oh, de pina colada is gearriveerd, dus dit is het voor vandaag!

Ziet er goed uit allemaal (inclusief pina colada)! Veel plezier!

Guus 2014-04-30 12:14:51

Het blijft een feestje he? Geen ruzie gemaakt over de verstrikte lijnen?

Bas 2014-04-30 12:24:39

Ik zit weer met plezier jullie belevenissen te lezen. Ik zou niet zo blij zijn met de aanwezigheid van een enorme zeeslak, maar dat ligt aan mij. Tjah, je vangt niet elke keer een enorme vis, de meeste tijd kijk je maar wat rond en geniet van het uitzicht en denkt vast aan al de geneugten van het vakantieleven bijv. een pina colada die na terugkeer aan de kust op je wachten. Toch niet slecht.

MenM 2014-04-30 14:53:04

Hardstikke leuk dat jullie het zo naar je zin hebben daar aan de andere kant van de wereld. Ik lees nu wat ik ooit hebt gemist door voor een andere bestemming dan Fiji te kiezen, toen ik in 1988 in de buurt was. Mooie koralen, prachtige lagunes, mangroves, heerlijk duiken in warme zee, etc. Ik moet nu maar blijven dromen bij de Fiji-stamps in mijn album. Nog veel plezier daar. Groeten ook van Tilly.

Rob 2014-04-30 22:40:08

Super allemaal, vooral het duiken! Vandaag zat ik op een paard in de bossen van Hilversum. Heel wat anders, maar ook gaaf! Liefs.