Hike naar de watervallen

Fiji, Bouma National Heritage Park

Vroeg in de ochtend ging onze wekker alweer. Het weer blijft hier een beetje onstuimig dus de overnachting was opnieuw behoorlijk wiebelig. Niemand is gelukkig zeeziek geworden. Volgens ons is het geheim om niet teveel te eten. We worden flink verwend aan boord dus dat is nog best moeilijk.
Na het ontbijt zijn we eerst gaan duiken. Door de golven en bewolking was het moeilijk voor de crew om de juiste plek te vinden. De duik locatie, champagne rock, ligt namelijk midden op zee. Een grote rots helemaal rondom begroeid met koralen. Eenmaal onder water merk je niks meer van de harde wind. Alleen dit keer was er wel wat meer stroming dan normaal maar dat was niet meer dan een goede oefening. Erg mooi om langs zo'n koraal wand te duiken. We zagen ook weer een flinke rif haai zwemmen.
Na de duik gingen we het vaste land weer op. Inmiddels was het ook weer opgeklaard. Met een busje werden we naar het nationale park gebracht. Na een flinke hike kwamen we bij de eerste waterval. Met een immense kracht knalt het water midden in de jungle van een rots naar beneden. Bij deze waterval is ook een scene uit the blue lagoon opgenomen en we konden op de terugweg Brooke Shields achterna door ook in de waterval te gaan zwemmen. Het is onmogelijk om dichtbij de 'inslag' van het water te komen en je krijgt zelfs weinig lucht - wat een natuurgeweld.
De tweede waterval was wat minder hoog, maar moeilijker te bereiken door de steeds dichter wordende jungle. Onderweg hebben we ook nog een rijpe breadfruit uit de jungle geplukt. s Avonds heeft de chefkok daar nog speciaal (hele lekkere!) chips van gemaakt.

Inpakken

Bij terugkomst zijn we nog even gaan diepzeevissen. Opnieuw iets gevangen namelijk een 'sharksucker' van iets kleiner dan een meter (Luc kent deze nog wel uit Thailand ;-)). Geen foto helaas want hij moest snel weer terug gezien het zuurstoftekort. Tja en we moesten ook echt gaan inpakken helaas... Maar we verheugen ons weer op lekker vaste grond onder de voeten en een groot bed om in te slapen. De laatste paar dagen was toch wel wat vermoeiend omdat je 's nachts niet zo goed kunt slapen als die boot zo tekeer gaat. We gaan de crew, gezelligheid en vooral de verzorgdheid van alle uitjes wel missen. Het was een fantastische ervaring op de Tui tai. Echt iets om nooit meer te vergeten!!

Mistig, Nelleke de hort op ..... en Ron, zat er een helm onder je pet vanwege het gevaar van een falling coconut? Romantische waterval, een prachtig paars schatje in de boom en dan Ron als schipper in zo'n omgeving ..... wat een verwennerij.

mary 2014-04-29 07:15:52

Die krab is echt gaaf!

Guus 2014-04-29 08:36:16

Als ik het zo lees heb je toch het hele programma afgewerkt. Dat leek me op papier bijna een mission impossible. Het zal inderdaad hard "werken" zijn geweest, maar dan heb je ook wat: wat een veelzijdige reis en wat een prijs. Ik heb weer met veel plezier naar de foto's gekeken, buiten naar die van jullie ook vooral naar die van watervallen. Dat vind ik een prachtig natuurverschijnsel. de foto van de boot in de verte, tussen de takken van de bomen door is ook fraai: het zou zo een filmshot kunnen zijn.

MenM 2014-04-29 09:39:41

Mooi zeg, en inderdaad die Remora kennen we nog uit Thailand. Ik moest het wel ff opzoeken. Goed shirt trouwens ;)