De surfwandeling

Egypte, Dahab

Het was vanochtend flink aan het waaien met een beaufort 4 tot 5, dus wij dachten wel even te gaan windsurfen. In de Laguna stikt het van de surfers en na een hoop heen en weer gepraat met een vage tussenpersoon kwamen wij daar ook terecht. Het is een verschrikkelijk mooie baai met constante wind en hier zijn al wat meer elementen van massatoerisme te zien, waaronder... de banaan! Dus toch!
Wij kregen de Duitse Mike toegewezen voor ons uurtje les en hij zou ons gliding (planeren) leren. Daarvoor kregen we een board zonder zwaard en dat is wel wat wiebelig. Al snel bleek dat we onszelf een beetje overschat hadden in deze omstandighesen, want de controle was ver te zoeken, haha. Gelukkig bleek Mike erg geduldig en hij is eindeloos met ons heen gevaren en terug gelopen door de ondiepe lagune, want het was niet te doen om terug te zeilen. Maar al met al gingen we toch steeds beter en jawel, af en toe werd er ook geglide :-) Het was wel de surfles waarin we de meeste meters wandelend hebben afgelegd. Uiteindelijk bleek er ook niets geregeld met een boot om ons terug te brengen naar de surfschool. We hebben ongeveer een uur door de lagune gewaad met de plank in de hand tot we op een goed strandje waren. Daar is Mike een boot gaan regelen om ons terug te brengen. We werden zelf op de planken op de boot gestapeld en dat werd.nog best een bumpy ride. Het was niet helemaal wat we in gedachten hadden vandaag maar we hebben ons toch uitstekend vermaakt.
O ja, we zijn ook voor het eerst met de taxi gegaan: het hele dashboard lag open zodat je alle bedrading kon zien zitten en het dak zat met ducttape aan elkaar. Was wel goedkoop ;-)

De enorme palmboom op de foto is een nepperd om een zendmast te maskeren.

Dat was dus een echt wandelsurfavontuur. Eigenlijk had ik jullie wel bezig willen zien: dapper wiebelend op de plank voorwaarts en met de plank in je hand wandelend weer terug. Wel bonuspunten dat jullie volgehouden hebben. De terugtocht werd ongeveer net zo'n avontuur. Echt een dag vol verrassingen met het nodige vermaak.