Met heerlijk weer voor anker

Nederland, Marken

We zijn veilig aangekomen op het Markermeer. De staande mastroute afgelopen nacht duurde behoorlijk lang. Nelleke probeerde nog te blijven tot we gingen maar dat duurde zo lang dat ze toch maar naar huis ging. Om 00:30 ging de brug eindelijk open. Het convooi was best groot en alles duurde wat langer dan normaal. Er voeren ook een paar mooie kotters mee. Na vaak wachten achter heel veel bruggen waren we rond 4 uur eindelijk aan de andere kant. We zijn meteen gaan slapen pfff helemaal uitgeput.
De volgende ochtend werden we door een stralend zonnetje gewekt. Lekker 9ntbeten met een croissant en toen om 10:00 onder de laatste brug door het ij op. Altijd leuk om daar te varen. Je moet wel goed opletten want er vaart veel beroeps en pondjes.
Op het markermeer hebben we zeil gezet richting Marken. Daar zijn we de Gouwzee op gegaan en snel voor anker. Heerlijk gezwommen in het water en toen een paar uur lekker geslapen. Net wat gegeten en nu nog een lekker kopje nes :-). Dan nog ff zwemmen en dan weer slapen ;-) wat een luizenleventje :-)

Met een kopje nes is het natuurlijk pas écht vakantie! Wat heerlijk dat jullie eindelijk een zonnetje hebben! Geniet ervan!

Nelleke 2013-07-22 20:27:06

Dat kopje nes doet natuurlijk de deur dicht. Het klinkt als het summum van vakantie: varen, slapen, zwemmen, eten, kopje nes, zwemmen en slapen. En Nelleke: eigenlijk is dit geen zonnetje meer, zeg maar gerust ZON. Rose maandag bij 34,5 graden is vandaag tenminste wel ontaard in rode maandag. Een voordeel kwam er wel bij dat het mee (of tegen) viel met de drukte. Kun je toch beter op je boot zitten, lijkt mij in ieder geval veel aangenamer.

MenM 2013-07-22 21:10:52

Hoi Ron, leuk om alles weer te volgen. Je begrijpt misschien wel dat ik deze dagen zing: "het is stil zonder jullie" :) Alleen die foto van je vader ..... hij is wel weer goed op de boot gekomen toch?