Beklimming van Begur

Spanje, Begur

We zakten af naar het zuiden voor twee historische plaatsjes: Pals en Begur. Beide hebben een kern uit de 11de eeuw. Pals is echt een pittoresk plaatsje, heel rustig, met mooie gebouwen en leuke winkeltjes. Het leek op het eerste gezicht niet erg aangetast door het toerisme (zoals we bij Rupit de sfeer wel minder vonden), al zou het ook kunnen zijn dat dat nu schijn was vanwege het naseizoen. Begur ligt er vlakbij en daar valt vooral het castell op, boven op de berg. Het was een aardige klim, maar dan had je ook wat. Je kon 360 graden rond kijken en je zag zelfs (de baai van) Roses liggen. De kust bij Begur is erg rotsachtig, dus dat beloofde ook een mooi snorkelgebied te zijn. Het water in Fornells was het helderste wat we tot nu toe gezien hadden. Het was heel diep en rotsachtig en het licht scheen helemaal diep in het water, erg apart. Helaas was het ook erg koud, dus is het bij één duik gebleven.

De eerste foto is echt zo'n foto voor op een kalender: van een kant jammer dar er dan een scooter geparkeerd staat, maar geeft ook weer een aardig contrast. De twee foto's van de baaien zijn ook erg mooi zo bij elkaar: de leegte en de drukte. Zijn zxe met opzet zo bij elkaar gezet?