Catamarantocht

Spanje, Estartit

We gaan met een gemotoriseerde catamaran met glazen onderkant naar Iles de Medes, een natuurgebied waar je schijnbaar mooie vissen kunt spotten. Er is ook een stop in Estartit.

Update

Vroeg op, want we moesten de boot halen. De Submarine II was een luxe en nieuwe catamaran, waar in beide 'poten' glas zat, zodat je in het water kon kijken. Van tevoren waren we even bang dat dit dringen ging worden, maar omdat je in groepen in die ruimte mocht, viel dat alles mee. Na een tocht van ongeveer een uur, kwamen we aan bij Iles Medes, het natuurgebied met veel vogels en vissen. Het stikte er van de duikers en snorkelaars, echt populair is dat. Van boven zag je al dat er flink wat vis zat, maar toen we onderin mochten zagen we pas echt hoe druk het zeeleven was! Het wemelde van de vissen en je kon alles perfect zien. Echt ontzettend leuk en het was jammer dat het zo kort duurde. Omdat ze de vissen ook voerden, zwommen er wat schooltjes met de boot mee, erg grappig. Na de onderwatervista's mochten we het plaatsje l'Estartit in. Dit werd overuidelijk bevolkt door de Nederlanders, dus dat vonden we wat minder. Na een wandelingetje en een bezoekje aan de markt, gingen we weer richting boot. Op de terugweg kwamen we langs een aantal pittoreske kustplaatsjes en la Foradada, een rots waarin op natuurlijke wijze een doorgang is gesleten. De catamaran kon er niet doorheen, al kwam hij akelig dichtbij. Echt een leuke tocht, waarvan je de duikkriebels zou krijgen! (volgende vakantiebestemming...?)
Op Lisa's aanraden gingen we nog naar Casa Paco. Heerlijke tapas gegeten!

Je kennis van de verschillende vissen komt je nu natuurlijk goed van pas. Leuk dat je met zo'n glazen onderkant kunt zien wat er onder je gebeurd. Ook fijn dat deze vissen voor zichzelf kunnen zorgen. We zien natuurlijk weer uit naar de foto's en geniet nog verder van jullie vakantie.

MenM 2009-08-25 18:59:13

Hoi Nelleke en Ron , ik ben terug van vakantie en val dus in met mijn reactie. Ik vond dat ik een gezellig verhaal had verteld om de schade in te halen en toen werd de reactie niet geplaatst: ik had blijkbaar teveel woorden gebruikt. Hoe kan dat nu!! Minder ging niet, toen sloeg het nergens meer op. Dus nu maar zo: Jullie genieten geweldig zo te zien, lekker sportief (zoals alle jongelui in de familie) (dan ik in een bus overal naar toegebracht wordend - ook leuk) en dan lekker eten!! erg leuk Ron als je net terug komt van vakantie en het weer zelf moet doen. Zo ik durf niet verder. Volgende keer meer. Groet td

Diny 2009-08-26 21:48:41

Hallo beiden, leuk wat julle allemaal beleven. Omdat wij er ook zijn geweest, zegt het natuurlijk heel veel en kreeg ik ook weer zin in die heerlijke kip uit het mandje, die je met je handen eten moet. Even een vraag van oma: of de kraan van de wasmachine erg lekt, ook als hij dicht is? En van Milo: hij heeft zijn slot aan de fiets laten zitten en het sleuteltje meegenomen. Kunnen jullie het slot meenemen, of kan hij er niet meer af? Liefs

INGRON 2009-08-27 14:29:04

Ik heb jullie foto's gezien ziet er lekker spanjerig uit :) Lekker weer.

cybertim 2009-08-27 18:57:23

Hoi reizigers! Wat zullen jullie straks het idee hebben dat je veel langer weggeweest bent, want jullie ondernemen en beleven van alles, fantastisch hoor! En wat die kip betreft, ik zag er ook een behoorlijke hoeveelheid patatos bij dus dat maakt het wel weer goed. Jaren geleden hebben wij bij het Great Barrier Reef ook een tocht gemaakt met een glasbodemboot, prachtig, ben benieuwd naar jullie ervaringen. Groetjes

Tilrob 2009-08-27 21:47:29

Mam, we zullen kijken of we het slot van Milo los kunnen krijgen. Het kraantje heb ik gerepareerd en dat lekt alleen nog als je aan de knop draait. Vraag meteen of de CDs ook van Milo zijn en of we die ook mee moeten nemen.... Vanavond gaan we weer een mandje kip doen :-).

Ron 2009-08-30 19:20:04

KIP! Foto's zien er mooi uit hoor. Erg veel flinke vissen te zien.

Guus 2009-08-30 19:55:30

De vissen zijn indrukwekkend, evenals die geweldige rots. Goed dat de stuurlui dat heel dikwijls doen, dan vertrouw je er maar op dat het goed afloopt.

MenM 2009-08-31 21:11:49

He Cool die vissen foto's!