Geslaagd!

Egypte, Dahab

Vanaf vanmiddag mogen we onszelf Open Water Divers noemen, hoera! Eerst was er nog wat theorie om door te nemen voor het final exam. Helaas konden we onze foutloze score tot nu toe niet helemaal handhaven, maar 96 en 94 procent goed kon er toch ook mee door (wat een strebers zijn we toch). Daarna hadden we nog twee duiken te gaan en die waren vooral leuk. We waren in een heel mooi gebied genaamd Moray Garden en de naam zegt het al, er waren veel murenes. De eerste duik ging tot 18 meter en onderweg zagen we heel mooie clownfish, jack fish, grote schelpen en een schorpioenvis.
De tweede duik was wat minder diep maar ietsje langer. We zagen een enorme murene, een witte murene en cornetfish (die langwerpige waar we eerder de naam van kwijt waren). Anwar heeft mooie filmpjes gemaakt van ons in actie waar we het thuisfront graag mee zullen vermoeien :-)
Uit het water kregen we een stevige handdruk en waren we geslaagd. Yay, wat geeft dat een goed gevoel. Nu nadenken over wat we verder onderwater nog willen zien of doen - als het aan Anwar ligt gaan we natuurlijk in ene door met de advanced cursus.

Leuk dat het gelukt is. Dat de theorie van jullie niet helemaal foutloos was valt ons natuurlijk wel tegen ( ha, ha), het veilig, ontspannen kunnen duiken lijkt ons toch het belangrijkste. Wij zien vol belangstelling de filmpjes tegemoet: een bewegend beeld geeft toch een betere indruk dan foto's, ofschoon we die ook niet willen missen. Mooi om jullie zo tijdens een duik te zien. We zijn benieuwd wat jullie verder nog gaan ondernemen. Heb ik net bekeken wat een open water dive brevet inhoudt, moet ik misschien de advanced cursus ook nog maar even bekijken. Gewoon lom een beetje te weten waar jullie mee bezig zijn. We lezen wel wat jullie nog graag willen en kunnen ondernemen.

MenM 2013-05-24 00:37:20

Jeeeuuhh gefeliciteerd! Ik denk dat we toch maar moeten gaan duiken dan op de neven en nichten dag ;) fijn dat jullie de cursus zo relaxed hebben kunnen doen. Ben benieuwd of jullie nog voor advanced gaan, dat is Nog een stukje dieper en volgens mij ook met een nachtduik toch? Die cursus wil ik misschien ook nog wel een keer dien. Veel plezier nog!

Sanne 2013-05-24 15:44:31

Gefeliciteerd met de duikbrevetten!

Guus 2013-05-26 18:49:31

Ook van harte gefeliciteerd! Is toch wel een mijlpaal!

Bas 2013-05-27 10:05:21

Top, proficiat en nu maar genieten van het leven onder water. Maak er nog een fijne tijd van daar, om jaloers op te worden!

T.W. 2013-05-27 20:06:08

Hier past maar een opmerking die ik in zulke gevallen altijd maak: ik ben trots op jullie!!! jGeniet er nog maar met volle teugen van.