Overnachting op Koh Samui

Thailand, Koh Samui

De boten naar Koh Tao (onze bestemming) vertrekken alleen in de ochtend. We komen de 10e om 19:00 aan op Ko Samui. Daar brengen we een nachtje door in het Akwa Guesthouse. De volgende ochtend vertrekken we naar Koh Tao.

Update

Eindelijk konden we dan vanaf Bangkok met het vliegtuig naar Koh Samui vertrekken. Daar zouden we eindelijk in het Akwa Guesthouse neer kunnen crashen.
Op Koh Samui stond er na het uitstappen een houten bamboo karretje klaar om ons naar de terminal (niet meer dan een paar bamboo stokken met daarop een dak van palmbladeren) te brengen. Een heel aparte beleving en echt grappig om zo in 1x in een heel andere omgeving te zijn. Onze koffers kwamen als laatste op de band, dus we hadden het even benauwd. Daarna zijn we met de taxi naar het Akwa Guesthouse gebracht. Dat viel behoorlijk tegen, ondanks de reviews die we op internet gelazen hadden. Het was met name helemaal niet fris. En er stond een heel vies lampje, zie foto's.... In het bed zag ik ook wat kleine beestjes lopen, wat ik maar niet tegen Luc gezegd heb :P. Met moeite heb ik daar wat geslapen.
De volgende ochtend moesten we om 6.30 lokale tijd op om de boot te halen, we lagen er om 20.00 al in dus zo moeilijk was het niet om op te staan.

Het is toch wel een hele onderneming om op je bestemming te komen. Wel handig om dan een nachtje in een guesthouse te gaan slapen., je zit natuurlijk ook nog met een jetlag. Hopelijk valt dat mee.

MenM 2011-02-08 16:00:13

Ik ben benieuwd hoe jullie geslapen hebt in het Guesthouse en hoe bruin jullie al zijn ;-)

Nelleke 2011-02-10 22:24:33

Och, je moet maar zo denken Ron: je hebt in ieder geval een maagdelijk schoon bed zo te zien. Als het ook zo geslapen heeft is het begin al goed. Zet hem op voor de rest. Groet Diny