Nog een duik dan

Egypte, Dahab

Anwar had ons al gewaarschuwd: het is verslavend... Voor de laatste keer van deze vakantie trokken we het duikpak aan en gingen we naar the canyon, een 52 meter diepe kloof die door een aardbeving is ontstaan. Anwar had andere studenten dus gingen we met Maged op pad.
Canyon was duidelijk ook een populaire duikplek want het was nog niet makkelijk om de smalle entry te nemen met hordes peddelende Aziaten om je heen. Omdat we tot 18 meter mogen duiken gingen we over de kloof heen in plaats van er doorheen. De Aziaten gingen er wel even in. Een leuk gezicht want er komen allemaal bubbels uit het oppervlak naar boven.
De tweede duik ging door canyon garden, de naam zegt het al, een koraaltuin. Hier zagen we prachtig fel geel koraal, joekels van papegaaivissen en alweer een pyjamaslak (misschien toch niet zo zeldzaam) en een apart rupsje. Voor de kijkers thuis nog een zoekplaatje: wie vindt de stonefish in onderstaande foto's?
Hoewel het even wennen was met een nieuwe gids - we hadden het idee dat alles ietsje gehaaster ging - zijn we weer twee duiken rijker en hebben we ons echte onderwateravontuur op een mooie manier afgesloten. Morgen kunnen we het vast niet nalaten om de zee nog even dobberend gade te slaan.

Ik ben ondertussen de tel kwijt hoeveel keer jullie deze vakantie gedoken hebben en elke keer zijn jullie reacties even enthousiast. Ik denk dat als je van natuur houdt die altijd mooi blijft of het nu boven of onder water is en dan is het alleen maar leuk als je weer een pyamaslak tegenkomt. Dat wordt afkicken volgende week vrees ik .

MenM 2013-05-30 23:17:43

Ik zie op foto 3 en 4 een stonefish volgens mij.

Guus 2013-05-31 10:11:41

Haha guus is me voor met zijn comment! Volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie gehad! De foto's zijn in ieder geval prachtig.