Grotten in Serniya

Spanje, Serniya

Vandaag vertrokken we naar Besalú, een middeleeuws stadje, bekend om haar 11de-eeuwse kerken en gefortificeerde brug. Na de verhalen van Ronald en Ingrid hadden we echter ook wel veel interesse in het miniatuurmuseum :-) Er zijn 7 miniatuurmusea in Europa: de grootste staat in Sint Petersburg en daarna volgt die van Besalú. Er zijn allerlei rare objecten die je met een loep of zelfs microscoop kunt bekijken. Het meest indrukwekkend waren wel de kunststukjes van een Russische man, die een kamelenkaravaan in een oog van een naald had gemaakt, of mini-runderen op de poot van een insect. Een geinig rariteitenkabinet. Daarna hebben we gezellig door de stad gewandeld. Er is ontzettend veel oude architectuur bewaard gebleven en het is leuk om gewoon rond te dwalen en te kijken.
Op de weg terug gingen we naar Serniya, waar een park met prehistorische grotten is. Het was wat kleinschaliger dan we hadden verwacht, maar toch leuk om te zien en de medewerker was erg enthousiast.

Wat een prachtige kasten in het museum. Waar mensen al geen zin in hebben: een kamelenkaravaan in het oog van een naald. Dat is wel heel iets anders dan de kamelenrace op de kermis Nelleke. Zo te zien was alleen de rondwandeling door het dorp ook al de moeite waard geweest.

MenM 2011-08-29 22:26:21

Is dat een prehistorische grotbewoner op die laatste foto!? :-P