Terugtocht deel 2

Nederland, Aalsmeer

Om 02:00 lig ik nog een beetje halfwakker te soezelen als opeens alle motoren rond ons heen gestart worden. Ronald ligt nog diep te slapen als ik hem wakker maak. Hij schrikt ook op en springt uit de boot en start de motor. En voor we het zelf nog eigenlijk doorhebben zijn we al onderweg met de staande mastroute.
Door de grote drukte duurde het behoorlijk lang. Op een gegeven moment ging er zelfs halverwege het convooi een brug dicht om de auto's en fietsers weer even over te laten. Na een lange tocht kwamen we aan de andere kant aan bij de Schinkelsluis. Daarna zijn we meteen doorgevaren naar de Schipholbrug en hebben daar nog 3 uurtjes geslapen voordat deze om 7:00 weer ging draaien. Daarna gingen alle bruggen netjes voor onze neus open tot we rond een uur of 9:00 weer in Aalsmeer aankwamen. Al met al dus een redelijk vermoeiende terugreis van een zeer ontspannen vakantie. Op de terugweg in de auto zaten we allebij nog een beetje dizzy van deze laatste dag. Maar al met al kunnen we terugkijken op een heerlijke vakantie!!

Leuke foto,s en verhaal. Goed om er nog een eind aan te breien ter afsluiting van een week vol avonturen in Nederland! Voor herhaling vatbaar, denk ik.

Ingrid 2014-08-10 12:38:10

Fijn dat je ondanks de wat "rommelige"" terugvaart toch terugkijkt op een geslaagde week met allerlei onverwachte gebeurtenissen. Enj er zijn verschillende manieren van moe zijn: gewoon moe van het reizen is natuurlijk toch een heel ander (gezonder) gevoel dan moe van werken en stress. Ik denk dat jullie het dan ook wel eens zijn met wat Ingrid schrijft en waarbij wij ons aansluiten: voor herhaling vatbaar. Bovendien moeten jullie dat spinnaker toch nog wel wat beter onder de knie krijgen.