Zuiderzee museum

Nederland, Enkhuizen

Na uiteraard alweer een heerlijke nacht slapen was dan toch echt de laatste dag aangebroken. Jammer om weer naar huis te moeten want het was een heerlijke week geweest. Wel fijn om Nelleke weer te zien :-)
Na het ontbijt en een douche had Ronald de verlenging van de ligplaats geregeld. We lagen eerst langs een looproute omdat er geen ruimte meer vrij was op reguliere ligplaatsen (ook wel een box genoemd). Nu hadden we een goeie plek gekregen buiten de looproute. Precies op dat moment was Nelleke ook geland met de trein en ons aan het zoeken in de haven. Na een gezellig bakje en broodje zijn we naar een 2e hands winkel gegaan. Daar hebben we wat plaatjes gescoord en Ronald een leesboek en martini glazen.
Het langverwachte noodweer brak toen eindelijk los. Flinke buien met flink onweer. We zijn toen maar op een (overdekt) terrasje gaan zitten en hebben chocolademelk met slagroom gedronken. Gelukkig komt er na regen altijd weer zonneschijn en konden we droog het zuiderzee museum bereiken. We moesten wel wat haasten want we hadden nog maar een uurtje en hebben toen alleen het binnendeel bekeken.

Jullie hebben dus toch nog wat van het noodweer meegekregen. Ook bij ons in het zuiden is het even flink te keer gegaan. Alleen waren wij gewoon thuis en hadden geen chocolademelk met slagroom voorradig. Daartegenover staat dat wij vanmiddag over de de kermis zijn gewandeld en daar hebben ze oliebollen; ook niet te versmaden. Bovendien hebben ze daar veeeeel meer botsauto's ( en nog steeds de bijbehorende hordes "hangjongeren"), maar bij jullie ziet het er knus uit. Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebt gehad. Misschien hebben jullie ook zo'n gezegde: "Dat houden we erin".