Sairee Beach

Thailand, Koh Tao

De volgende ochtend voelde ik me nog steeds niet lekker genoeg om te gaan duiken. Die avond wel wat geslapen gelukkig, maar ik was nog steeds moe en alles voelde nog een beetje onwerkelijk. Wel echt heel jammer omdat we echt voor het duiken speciaal hiernaartoe zijn gegaan. Koh Tao is echt een duikers eiland, en verder is er niet heel veel te doen. Maargoed, het is vakantie! Dus we zijn gewoon lekker gaan genieten.

's Ochtends zijn we lekker op Jansom Bay gaan liggen en hebben veel gesnorkeld. Na lang in het water gelegen te hebben ging ik er maar weer uit, maar Luc bleef nog even door snorkelen. Opeens komt hij helemaal enthousiast wild het strand op rennen dat ik echt echt het water in moet komen omdat er een school is met wel een miljoen vissen. Dus ik snel met hem mee. Onderweg in het water komen we een school met iets van 50 knal gele vissen tegen dus ik ga daar allemaal foto's van maken. Beetje overdreven Luc.... maar hij zwemt gewoon door... Toch er maar even achteraan. En die school vissen die we toen zagen was echt zo gigantisch groot. Echt fantastisch mooi. Ik heb geprobeerd een paar mooie foto's te maken, maar om de hele school vast te leggen heb je wel een driedubbele groothoeklens nodig :-). Helaas wel wat lang in het water gebleven toen, met als resultaat 2 verbrande ruggetjes ;p.

Na de hele ochtend gesnorkeld te hebben zijn we 's middags naar het grote strand gegaan en hebben daar van de zonsondergang genoten. Alle cafeetjes langs het strand zetten kleine tafeltjes met kussentje op het strand neer. Je kunt daar dan helemaal languit op het strand van de zonsondergang genieten.

Jeumig! Natuurlijk dacht ook ik dat die sms wat overdreven was, maar wat een berg vissen: supermooi! Die eettentjes aan het strand klinken ook héérlijk... enjoy!

Nelleke 2011-02-16 08:14:43

Als je de foto's ziet met die enorme scholen vissen klinkt het vreemd in de oren dat de visstand bedreigd wordt: hoe krijgen we het voor elkaar om een aantal soorten door vangst zo te minimaliseren dat uitsterven dreigt. Ik ben geen zonaanbidder, maar dat languit op het strand, genietend van een mooie zonsondergang lijkt me wel aanlokkelijk.