Private Beach 3.0

Portugal, Cabo Espichel

Bij onze vorige tocht naar deze dank hadden we twee miniatuurfiguren zien liggen in een afgelegen baai. Dit leek ons ook wel wat, dus trokken we opnieuw westwaarts. Na een aardige rit en flinke afdaling (over een vermeend dino trail uit het Jura tijdperk) bleek er helemaal niemand te zijn en hadden we net strandje voor ons zelf alleen! Er was flinke golfslag, maar toch zijn we nog een aantal keren te water gegaan om te snorkelen. Ron zag nog een hele mooie school grote vissen. Toen we vertrokken ging de zon onder en wat gaf dat een spectaculair avondrood....

Het is wel een ander idee van strand dan in Scheveningen. Keien en restanten uit zo ongeveer de prehistorie of een pas opgespoten keurig zandstrand. Ik vind het knap dat je nog een stukje gevonden hebt waar je kon liggen. De natuur ziet er wel indrukwekkender uit dan het strand met de Pier. Zo zoetjesaan krijg je toch een aantal foto's die je in kunt zenden voor een foto wedstrijd: wat een prachtige zonsondergang.