Snorkeltocht

Thailand, Koh Tao

De laatste dag vakantie... Dat moet je natuurlijk met een knaller eindigen. Dus hadden we een snorkeltocht geboekt via ons hotel. Tactisch gekozen voor de tocht van 10.30 ipv 8.30 zodat we lekker uit konden slapen. We werden netjes met de taxi opgepikt en naar de boot gebracht. Een kleine vissersboot omgebouwd tot toeristenboot. Met een behoorlijk vol gepropte boot vertrokken we dan naar Shark Bay.
Onderweg bleek al snel dat er wel veel wind stond. De werd aardig door de golven gegrepen en omhoog en omlaag gestuwd. Lekker die kriebels in je buik. Er ontstond al snel een gezellig sfeer aan boord met veel lachende mensen. Toen we na een kwartiertje varen bij Shark Bay in de buurt kwamen kregen we echter te horen dat er te hoge golven waren om daar te snorkelen. Dus door naar het volgende strand. Dat zou Ao Leuk zijn, maar die werd ook overgeslagen. Na een half uurtje varen waren alle lachende gezichten dan ook verdwenen, en concentreerde iedereen zich nog op de golven. Het eerstvolgende strand zou Hin Wong Bay zijn, ook nog wel een kwartiertje varen.
Hin Wong Bay was erg mooi, maar veel bijzondere soorten vis hebben we daar niet gezien.
Daarna gingen we door naar Mango Bay. Daar hebben we twee Orangespine Unicornfish (Naso Lituratus) gezien. Erg mooie contrastrijke vissen. Verder was er ook een groot veld met koraal. Erg mooi.
Daarna gingen we weer door naar het Nang Yuan eiland. Hier waren we eerder ook al geweest toen Luc met de boot ging duiken. Dit keer konden we alleen ook het eiland opgaan en van het witte strand genieten. Ook hier was het onder water weer heel erg mooi. Dit was ook meteen de laatste keer snorkelen... Vlak voordat we weer met de boot mee moesten kon ik nog net een pijlstaartrog spotten! Yes!
Ondanks de harde wind was het toch een heel geslaagde en leuke dag geworden!

Wat zijn de foto's mooi geworden! Ik kan er geen genoeg van krijgen :-)

Nelleke 2011-03-01 12:25:44

Zo te lezen is het niet alleen een snorkeltocht geworden en had je er ook een paar zeebenen voor nodig. Gelukkig ben je niet zeeziek geworden.

MenM 2011-03-02 14:48:36

Wauw, erg mooie foto's! En gelukkig inderdaad niet zeeziek geworden. Destijds zijn wij met noodweer van Chumpon op het vaste land naar Koh Tao gevaren... (lees: 80% van de mensen aan boord ziek!)... dus dat was geen pretje ;) ! Maar gelukkig is dat jullie bespaard gebleven. Volgens mij hebben jullie een super vakantie gehad... een prima vervanging voor Egypte!