Exploreren in Rupit e.o.

Spanje, Rupit

We gingen op tour in natuurgebied La Garrotxa, het vulkaangebied. Het was een flinke tocht, maar in een heel mooi gebied, dus de reis was zeker onderdeel van het uitje. Uiteindelijk doel was het stuwmeer bij Santa de Pau, maar om dat te bereiken, bleek nog niet zo eenvoudig. We kwamen eerst aan bij Santuari Santa Anna en Santuari del Far. Nadat we ergens op een steen ons broodje gegeten hadden, kwamen we op een prachtig verzorgd uitkijkpunt uit, met een restaurant, toiletten en een picknickplaats. Zul je altijd zien :-) Vanaf daar gingen we richting Rupit, een klein, schattig en autovrij dorpje, dat echt in de bergen gebouwd is. Door de eeuwen heen zijn er steeds straten bij gekomen, maar wel in dezelfde stijl. Ietwat vervreemdend was de komst van een buslading Russinnen, die gillend en in de meest vreemde poses hele fotoreportages gingen maken... Vanaf daar gingen we naat Tavertet, omdat we vermoedden dat vanaf daar een weg naar het stuwmeer moest zijn. Onze kaart en het gps gaven al vrij weinig meer aan in dit gebied en daardoor moesten we gevoelsmatig te werk gaan. Dat vraagt natuurlijk om onverharde wegen met wildroosters en 15%-hellingen. Maar wat een uitzichten, echt fantastisch! Het was af en toe wel even spannend, maar wat hebben we genoten. Uiteindelijk hebben we ons maar neergelegd bij het zicht op het stuwmeer (zonder natte voeten) en zijn we weer huiswaarts gekeerd. We hadden natuurlijk geen zin meer om te koken en gingen thuis direct op een mandje kip af.

Zo te lezen moet het een prachtige dag geweest zijn: zeker omdat de reis zelf al de moeite waard is geweest. Dat blijkt wel uit de foto's. De foto van Nelleke op een uitkijkpunt laat toch weer goed zien hoe klein wij eigenlijk zijn in al die natuur. Gelukkig heb je niet de "kuren" van de Russinnen overgenomen!! Het mandje kip moet wel heel goed gesmaakt hebben na zo'n tocht.

MenM 2011-09-01 09:21:22

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit! Een mandje kip klinkt ook niet verkeerd (zelfs niet om 09:30u)...

Guus 2011-09-01 09:22:09

Mooie foto's zeg, zeker die van Nelleke bij het uitkijkpunt.