Afscheidscava

Fiji, Botaira beach resort

Helaas ons grote avontuur zit er bijna op. Aangezien we morgen opgehaald worden door een watervliegtuig was het vandaag de laatste kans om nog te duiken. In de ochtend werden we door de duikers boot opgehaald en zijn we een stuk uit de kust onder water gegaan. Een Duitse gast waar we goed mee konden opschieten ging ook mee met de duik. Dit keer helaas niet zoveel spectaculairs gezien maar het blijft heerlijk om gewichtloos onder water rond te zwemmen. We hebben een hoop nudibranch gezien en een schooltje van 3 batfish zwom een hele tijd met ons mee. Nelleke heeft zelfs nog een murene gezien.
Na de duik zijn we ook nog even gaan snorkelen en daarna zijn we aan de grote hike over de berg begonnen. Aan de andere kant van de berg ligt in een rustige baai het dorpje Soso. Na een hike van 40 minuten kwamen we daar aan en werden we door een aantal kinderen vriendelijk onthaald. Ze wilden allemaal graag op de foto en dan de foto zien. Alle vrouwen uit het dorpje hadden hun waren uitgestald en werden we over een markt met souvenirs geleid. Veel ervan kunnen we helaas niet kopen omdat er schelpen opzitten waarvan we denken dat je ze niet mag invoeren. In het dorpje hebben we ook nog uitgebreid de basisschool bekeken. Deze was alleen wel dicht vanwege de paasvakantie. Sam, onze gids, wilde per se vanavond een cava avond houden en aangezien het dorpje al lang met weinig cava zat was het moeilijk om daar nog aan te komen. Na lang wachten had hij nog een wortel weten te bemachtigen maar moesten we wel in het donker terug hiken. Dat was nog best lastig.
De rest van de avond hebben we gezellig met zijn allen rond de cava gezeten. Ze houden hier wel van behoorlijk sterke cava maar toch hadden we er nog steeds niet echt effect van. Iedereen kan hier ook heel goed gitaar spelen en zingen dus er werd ook veel muziek gemaakt. Echt heel erg leuk en daarom des te erger dat we morgen echt naar huis moeten...

Aan alles komt inderdaad een eind. Je kunt niet zeggen dat jullie er niet alles uitgehaald hebben. Op deze herinneringen moet je toch wel even kunnen teren. Deze prijs winnen heeft toch geleid tot een onvergetelijke tijd.