Zon, zee en strand

Portugal, Lagoa do Albufeira

In deze lagune was een hoop watersport te beleven dus dat klonk als iets voor ons. Het was prachtig gelegen, echt een gigantische inham vanaf de zee het land in. Gevolg hiervan was een groot zandstrand met een smal stuk water waarin ook een sterke stroming ontstond. Hier werd het een soort wildwaterbaan ? la center parks, al werden hier ook je billen gescrubt door het zand. Het was een gezellige boel, Jan en alleman en hun honden poedelden door de lagune. De wind stelde vandaag niet zoveel voor, dus van dat surfen kwam nu even niets.
Onze diner ervaring van vandaag was heerlijk Portugees. Nelleke probeerde sardines te bestellen, maar de ober begon een heel verhaal over grote vissen die perfect waren voor 2 en opeens was de kaart weg en was er blijkbaar besteld. De vis die vervolgens op tafel kwam (zeebaars, bleek uiteindelijk) was zo heerlijk dat we Miguel verder maar se onderdelen van ons maal hebben laten kiezen. En dat ging hem prima af!

Zo te lezen werd het ipv een heel actieve, sportieve dag een heel rustige dag. Ook niets mis mee, vooral als je dan ongewild nog een heerlijk verrassingsmenu krijgt.

MenM 2012-09-13 11:33:45

Die lagune lijkt op de foto wel ongeveer de Beekse Bergen of het Blauwe Meer bij ons. Maar als je het maar leuk hebt. En dan die zeebaars klinkt echt wel goed. Veel plezier nog. Groet Diny