Van water naar wijn in Palau Saverdera

Spanje, Palau Saverdera

's Ochtend trokken we de bergen in: op naar Palau Salverdera om water en wijn te tappen. Het laatste bekende stukje van de tocht, 'vals plat', doet je altijd de das om, maar ook dit keer hadden we het weer gered. Totaal bezweet kwamen we bij de bodega aan, die voor de verandering een keer open was terwijl wij er waren. We konden onze kan met wijn vullen. Daarna klommen we tot aan de top om water te halen. De bron was zeer rijk gevuld en het water stroomde dan ook overal. Verzwaard door de liters en liters vocht die we achterop de fiets hadden, stoven we naar beneden. In een lokale supermarkt kochten we ook nog heerlijke pruimen en vijgen bij een supergrappig Bertolli-supermarkt vrouwtje.
's Middags hadden we weer surfles afgesproken, maar tegen 4en betrok het, begon het keihard te stormen en terwijl we ons net in pak, zwemvest en trapeze hadden gehezen, brak het onweer los. Dat leek toch niet zo'n goed idee, om dan het water op te gaan.... Het heeft de hele avond nog hard geregend en af en toe gebliksemd, dus het ging niet door. We zijn wél lekker bij El Rancho gaan eten.

De laatste foto's komen ons toch wel een beetje bekend voor deze zomer; kletterende regen en felle bliksem en donderslagen. Het klinkt vast tussen de bergen nog veel geweldiger dan hier. Wat heb je eigenlijk met die kan wijn gedaan als je toch bij El Rancho bent gaan eten of fietsten jullie gesterkt door de wijn zo hard van de berg af ?