Bijkomen in Nadi

Fiji, Nadi

Ook voor ons was het tijd voor de farewell song vanochtend. Doordat het regende en iedereen beneden verzameld was, had het inderdaad wel iets treurigs, maar we hebben een fantastische tijd gehad en kijken er met veel plezier op terug. Het programma is behoorlijk intens en vermoeiend, dus we vonden een week ook precies goed qua duur. Na afscheid van iedereen te hebben genomen, klommen we voor de laatste keer de zodiac in en werden we met de taxi naar het vliegveld gebracht. Weer een vlucht met de twin otter, joehoe! Intussen was het opgeklaard dus we hadden fantastisch uitzicht en dit keer zelfs beenruimte omdat we als laatsten incheckten. Daardoor moest trouwens ook ons lichaamsgewicht worden gewogen; best apart om op de weegschaal te staan naast een landingsbaan. Op Nadi airport stond het privéjet van de Russische miljonair te pronken. Zijn idioot grote jacht heeft ons de hele week achtervolgd en na wat speurwerk waren we er achter dat het dus niet Mel was, helaas, en dat het jacht $ 300 miljoen kostte. En nog steeds geld over voor een jet dus...
Het hotel in Nadi is erg ruim en leuk ingericht, maar de omgeving is niet zo mooi. Je ziet duidelijk dat de stad hier zijn neveneffect gehad heeft: veel rare shops langs de weg, veel afval op het strand en slecht onderhouden (industriële) gebouwtjes. We hebben een kort wandelingetje gemaakt, maar de rest van de dag uitgerust, omdat we behoorlijk uitgevloerd waren na een week Tui Tai. Een beetje bijtanken kon dus geen kwaad. Morgen gaat de wekker weer vroeg en gaan we met de catamaran naar de westelijke eilanden. Het is 4 uur, dus fingers crossed voor kalm weer... :-S

En niet alleen het koor zong een farewell song voor jullie maar volgens de laatste foto ook een vogelkoor op een bijzondere plek. Fijn dat de "Billabong man" :) niet is weggewaaid vanwege de harde wind.

mary 2014-04-29 07:18:44

Komt wel goed op die catamaran, jullie zijn immers echte zeilpro's! Veel plezier verder.

Guus 2014-04-29 08:40:48

Het is dus een "singing in the rain" afscheid geworden. Nu weer wennen aan het met twee benen op de grond staan en is het uit met de verwennerij en moet je zelf weer een programma gaan bedenken: of misschien wordt het wel luieren aan het strand na al die inspanningen. Het valt trouwens mee dat jullie nog in het vliegtuig mee mochten en niet te veel wogen. Na al die verhalen over twee keer ontbijten en allerlei andere uispattingen ben je misschien toch wel een maatje gegroeid (ook niet erg hoor). Op dit ogenblik is de catamarantocht (hoe dan ook) wel voorbij denk ik en kun je je installeren in een of ander resort met hopelijk goede voorzieningen. Geniet er weer van en rust ook lekker uit. Groetjes

MenM 2014-04-29 09:53:28

Onvergetelijk die reis door de verhalen en foto's, het blijft een geweldig avontuur zeg! Ik kan me goed voorstellen dat het lekker is om straks weer op vaste grond te slapen.