Italië, Rome

Vandaag zijn we met de metro naar Vaticaanstad gegaan. In het Musei Vaticani zijn we meermaals verdwaald omdat we verplicht werden via een vast pad te lopen. Uiteindelijk hebben we gelukkig wel de meesterwerken van Raphael gezien.

Hierna zijn we via de st Pieter naar een plein gegaan alwaar we Gemma en Atilio hebben ontmoet onder het genot van een lekkere bruchette. Daarna zijn we met de benenwagen langs alle toppers gelopen: Trevi, Piazza Navona, Pantheon, De Spaanse Trappen en enkele kerken. Onze voeten waren na deze enorme tocht behoorlijk vermoeid. 's Avonds hebben we nog heerlijk gegeten in een traditioneel italiaans restaurantje.

Hallo energiekelingen, Zo te lezen zijn jullie van plan om het lijstje helemaal af te werken. Dus Ron als je terug bent heb je de "achterstand" in het Rome kennen vast grotendeels ingelopen. Hopelijk voldeden de kerken aan de ervaring van Nelleke dat je daar onverwachts hele mooie dingen tegenkomt. Gelukkig verenigen jullie het loop- en kijkwerk op zijn tijd met het aangename. Lekker eten en op terrasjes zitten hoort ook bij de vakantie, dus vooral daarmee doorgaan.

menm 2008-07-31 11:58:04

Leuk om wat van jullie avonturen op Pindat te lezen! Fijne vakantie nog. Ik kan bezoekers overigens aanraden in te zoomen op de kaart: spectaculaire beelden!

Guus 2008-07-31 17:37:49

Jammer Maria, Rome schijn je nooit "gezien" te hebben. Er is altijd meer. Dodelijk frustrerend; om niet te zeggen uiterst vermoeiend. Maar jullie hebben wel verschrikkelijk veel "gedaan" (toeristen uitdrukking). En nu maar op naar het decadente vakantie-gedeelte. Veel plezier en rust maar lekker uit. Groet voor de hele groep.