Bounty Island in optima forma

Fiji, Natewa Bay

De storm had vannacht flink toegeslagen en ondanks de reistabletjes ging het met Ron goed mis. Echt balen, want hij was de hele nacht/ochtend miserabel en er is niet zoveel wat je eraan kunt doen (en iedereen heeft goedbedoelde adviezen...) Nelleke is toch maar gaan snorkelen, want ze gingen nogmaals naar Rainbow Reef. Het was erg bewolkt, dus in het begin waren er niet zoveel kleuren, maar later werd het steeds feller. Soms is het net een ruimte landschap, al die verschillende vormen, kleuren en texturen, je blijft je ogen uitkijken. We lagen inmiddels in een baai vlak bij het strand, dus Ron kon op het strand worden afgezet. De crew was heel lief en hij kreeg een mooie bananen cocktail mee. Gelukkig ging het daarna stukken beter. 's middags zijn we nog een rondje rond de boot gaan zwemmen, toen de rest op georganiseerde uitjes was. Ook wel even lekker, zo met z'n tweetjes. Op het strand en in de baai brachten we de rest van de middag door. Dit was echt het ul-tie-me bounty island. Het wordt echt hoog tijd voor wormholes, want hier zou je gewoon af en toe even een weekend moeten kunnen doorbrengen om bij te komen.
Er was ook een volleybalnet, dus Nelleke moest aan de bak. De crew doet dit elke week, dus ze zijn erg goed (en gewend aan de temperatuur, het veld ('where there is no grass, that is the field") en de slappe bal, maar we hebben erg gelachen. Ook kon er een korte hike gemaakt worden naar de top van de berg met uitzicht aan beide kanten, heeeeel erg mooi. En als klap op de vuurpijl heeft Nelleke nog gesurft met een van de Australische passagiers. Helaas werd het al snel donker, dus konden er maar een paar golfjes worden meegepakt.
Op het eiland was intussen al een paar uur een traditioneel Fijiaanse oven aan het branden. Ze maken een gat in de grond, doen daar gloeiend hete stenen in, dekken het af met palmbladeren, doen daar het eten op en dekken het opnieuw af. Het heet iets als lobo (zoeken we ook nog op) en had een erg lekkere, rokerige smaak. Rons vis werd ook geserveerd! Nu maar hopen op een kalme nacht vandaag...

Je hebt ze toch niet laten winnen Nelleke met volleybal! Hopelijk gaat de zeeziekte snel over Ron. Het ziet er allemaal prachtig en relaxed uit. Geniet er zo veel mogelijk van :-) Groeten van Eva en ons!

Guus 2014-04-25 12:17:34

Jammer van de zeeziekte. Ik dacht dat dat meteen over was als de storm is gaan liggen. Hopelijk smaakte je eigen gevangen vis wel. Ondanks de zeeziekte hebben jullie zo te zien en te lezen toch een fijn dag gehad. Een dagje rustig aan en wat rondkijken is in die omgeving toch geen ramp. Wij kijken onze ogen al uit bij het zien van de foto's, dus in het echt moet het overrompelend zijn. Wij vertrouwen er op dat Nelleke de eer van ons land goed verdedigd heeft en met vlag en wimpel (ik zit een beetje in Koningsdag sferen) gewonnen heeft.

MenM 2014-04-25 12:38:37

Al proestend en hoestend hangen we op de bank om jullie avonturen te lezen. Een vorm van jaloezie begint wel op te spelen als ik dit allemaal lees. Wij zitten hier te genieten van de alom exotische tonijnsalade van de ALDI en haring uit een potje terwijl jullie ......... Maar het is jullie van harte gegund. De foto's zijn erg mooi (ze lijken wel uit een reclamefolder zo duidelijk. Toppie) De eerste week zit er alweer op. Geniet er maar mooi van en tot .....

O.J. en T.W. 2014-04-25 14:05:36

Oh, wat super allemaal. Prachtige foto's, jammer van de camera. Wel raar dat Ron zeeziek werd. Je hebt wel meer gevaren! Wacht weer in spanning de volgende update af. Liefs

Intron 2014-04-25 14:17:16

De zeeziekte is gelukkig weer over. Het weer blijft wel best ruig hier. Vandaag laatste hele dag aan boord en morgen weer vliegen. Het is super leuk hier en veel leuke mensen ook op de boot. Bedank voor alle leuke reacties!!