Dag 18: opruimen, inpakken en van Valkenburg terug naar huis.

Nederland, Valkenburg

Tijdens het ontbijt hebben wij beide hetzelfde idee, dat het zo mooi is geweest. Als wij vandaag nu eens rustig aandoen, koffie drinken, in de zon zitten, lunchen, gaan inpakken, het huis opruimen en schoonmaken en als wij dan in de middag klaar zijn naar huis vertrekken, in plaats van morgenochtend voor half 11.
Daar hebben wij beide wel oren naar en zo doen wij dat dan ook.

Tweede helft middag leveren wij de sleutel van het huisje in bij de receptie en nemen afscheid van Valkenburg.

De autorit gaat voorspoedig en ongeveer halverwege de afstand gebruiken wij even iets bij een McDonalds in de plaats Best en daarna wisselen wij van plaats.
Hier krijgen wij onze drankjes in een herbruikbare, kunststof beker. Wat een goed initiatief!

Het is een mooie McDonalds, de uitstraling is totaal anders dan dat wij van deze keten gewend zijn. Deze zaak gaat 'back to the fifties' en heeft een Noord-Amerikaanse vibe. Zo staat er een Elvis-pop in een etalage en midden in het restaurant staat een levensgrote, ronddraaiende Marilyn Monroe-pop in een vitrine. Een ventilator verzorgt een verticale luchtstroom, zodat haar jurk lichtjes opwaait. Er staat een Wurlitzer-jukebox en er klinkt op de achtergrond rock & roll-muziek, zoals van onder andere Buddy Holly. Er staan een paar Coca-Cola-automaten en op sommige tafeltjes is het bovenblad voorzien van foto's van artiesten van vroeger. Bovendien hangen er muurvullende, oude zwart-wit foto's van vroeger aan de wanden en aan het plafond hangt op de kop een auto, een Chevrolet Corvette. Het personeel heeft bedrijfskleding aan met achterop de rug een print met de tekst "Rock & Roll".
Ja, ik vind het wel iets hebben, erg leuk en niet zo standaard.
Ik kon het niet laten om een stelletje foto's te maken; veel kijkplezier.

Later lees ik op het internet in een artikel uit 2012: Het vernieuwde McDonald’s restaurant in Best is geheel in fiftiesstijl vormgegeven naar voorbeeld van het eerste restaurant van de keten in Des Plaines, Illinois (VS) uit 1955.

Tegen half acht 's avonds zijn wij weer thuis.

Wij kijken terug op een fantastisch fijne vakantie, waarin wij veel gedaan hebben. Op zich is het met de regen wel meegevallen, wij hebben prachtige dagen gehad. Omdat het niet zo heel erg warm was, hebben wij juist heel veel kunnen ondernemen.

Einde vakantie betekent ook einde reisverslag.
Iedereen die gereageerd heeft danken wij hartelijk voor de leuke berichten. Wij hebben dat bijzonder gewaardeerd.
Hopelijk tot een volgende keer.

Vandaag gereden: 220 kilometer.
Het weer: half bewolkt, zonnig, tot 21 graden.

Het zal best fijn zijn om weer lekker thuis te zijn. Welcome home dus en nog bedankt voor het mooie verslag en foto’s! 👍

Annelies 2024-06-15 19:23:58

Eind goed, al goed! Mooie vakantie met veel activiteiten! Tot de volgende!😁

Marjan 2024-06-15 19:25:22

Ook fijn om weer in je eigen bed te liggen. Bedankt dat wij een beetje mochten mee genieten.

Els 2024-06-16 00:15:11

Dank je Marco&Rina.

Paul&Poeske&Dibbes 2024-06-16 10:11:58

Echt iets voor jullie... Iets van Amerika.... Behalve jullie beiden heb ook ik ontzettend genoten van het reisverslag en de bijhorende foto,s... Dank jullie wel.