Dag 1, zondag 8 september 2019, van Hilversum naar Vierzon in Frankrijk.

Nederland, Hilversum

Lieve lezer/lezeres,
Als eerste een huishoudelijke mededeling:
Wij hebben een goede reis gehad en zitten in een fijne villa in Frankrijk. Wij vermaken ons prima en hebben het reuze naar ons zin. Het weer was iets minder, maar is nu fantastisch met lekker veel zon en een blauwe hemel, vandaag tot circa 30 graden C.
Ik had het plan opgevat om weer een reisblog te maken, maar in "ons huis" wappert het internet nogal en kan ik soms het internet helemaal niet op. Daarin blijk ik niet de enige te zijn, want het beheer van het park is hiervan op de hoogte en moet regelmatig het internet opnieuw opstarten. Het internet is in Frankrijk lang niet zo stabiel als dat wij dat in NL kennen, zeggen zij.
Gisteren en vanmorgen kon ik ook niets op het internet en besloot maar af te zien van het reisblog, mede omdat ik al achterliep (tja, ik heb vakantie hè).
Van de beheerster hoorde ik dat de boel opnieuw gereset was vanmorgen en nu kan ik het internet weer gebruiken. En dan kruipt het bloed waar het niet gaan kan en dan wil ik iets publiceren; dus hierbij. Als dit al aankomt bij jou, kan het zijn dat dit het enige bericht van deze vakantie blijft, maar dat moet dan maar zo zijn.

Niet wetende of jij de intro van dit verslag ook krijgt te lezen, hierbij de rechtstreekse link:
intro verslag .
Lieve groet, Rina en Marco.
  • --------------------------------------
Wij gaan op reis naar een bungalow op het park Domaine de Lanzac in het departement Dordogne.
(Bij nader inzien blijkt het bungalowpark in het departement Lot te liggen. Voor het gemak blijf ik de Dordogne maar aanhouden in het verslag.)

De gehele route bedraagt 1.017 kilometer (10 uur rijden) en dat doen wij in 2 etappes.
Volgens Google Maps rijden wij vandaag circa 700 kilometer in 6 uur en 45 minuten (dit is zonder stops); dan overnachten wij in het hotel Ibis Styles Vierzon in de plaats Vierzon in Frankrijk.
  • ----------------------------------------------
Vandaag vertrekken wij met de auto naar het zuiden voor onze vakantie in Frankrijk.
Om 9.20 uur rijden wij bij huis weg. Het is 11 graden Celsius, licht bewolkt en zonnig.
Om 10.30 uur passeren wij de grens en rijden België binnen.
De rondweg om Antwerpen kan een verschrikking zijn, maar rijdt nu gelukkig goed door.
Om 12.20 uur passeren wij een volgende landsgrens en komen in Frankrijk.

Er zijn maar weinig vrachtwagens op de weg, vast omdat het zondag is. Wel zijn er volle parkeerterreinen met stilstaande vrachtwagens.
Bij de plaats Arras gaan wij de tolweg op, tot vlakbij Parijs. Kosten circa EUR 17,=
Het rijdt goed door, soms is er echt weinig ander verkeer, dat rijdt prettig. Opeens is er een regenbui.
Dan westelijk om Parijs heen, tunnels, heel erg druk, filerijden, soms tijdje stilstaan.
Na Parijs in de richting van de stad Orléans. Weer een stuk tolweg.
Een keer tanken bij een keurige rustplaats met groot P-terrein en diverse eetgelegenheden. Het is 16.00 uur als wij verder rijden en inmiddels geeft de thermometer 20 graden buitentemperatuur aan.

In de auto worden wij gebeld door de beheerster van het bungalowpark. Hoe laat wij morgen denken aan te komen, want wij zijn de enige nieuwe bewoners die aankomen en zij hebben 's middags een feestje, want haar man wordt 50 jaar. Wij zullen daar in de middag aankomen, dus zij spreekt met ons af, dat de deur van onze villa met nummer 33 niet op slot zal zijn en dat wij de sleutel van de deur binnen op tafel zullen aantreffen. Dan kunnen wij de dag erna bij haar komen inchecken.

Onderweg hebben wij nog weer een kleine regenbui.
Als wij bij Vierzon de tolweg verlaten bedraagt de tol circa EUR 19,=.

Om 17.40 uur komen wij aan bij het Ibis Styles hotel in de plaats Vierzon voor onze overnachting. In dit hotel hadden wij thuis al een kamer geboekt via het internet en op foto's was al te zien dat het een leuke, ietwat Amerikaanse uitstraling heeft. De ontvangst is vriendelijk en wij krijgen een kamer met 2 bedden, een bureautje met 1 stoel en een Tv aan de wand. De kamer en de bedden hebben echter geen Amerikaanse afmetingen. De bedden hebben de Europese maat van 90 x 200 cm en de kamer is klein. De kamer heeft een eigen badkamer met douche, wastafel en toilet. Het geheel is modern en groot genoeg voor een overnachting, wij redden het er wel mee, maar het is heel wat anders dan dat wij gewend zijn in de US of A. De kamer heeft airco en die zetten wij aan, want het is er 25 graden binnen. Zo wordt de temperatuur al snel aangenamer.

Voor het avondeten gaan wij naar het twee deuren van het hotel gelegen restaurant Holly's Diner . De inrichting is die van een Amerikaanse Diner uit de vijftiger jaren van de vorige eeuw. Alleen met het verschil dat dit er spiksplinternieuw uitziet. Er staat zelfs een jukebox met singeltjes. Prachtig, wat een ambiance. Een deel van het bedienend personeel draagt kleding uit die tijd, zoals wij dat wel kennen uit films. Er is een uitgebreide menukaart met veel keus. Wij kiezen ieder voor een andere hamburger met frites. Er zijn wel 22 verschillende burgers. Wat een feest! Daarbij nemen wij ieder een heerlijk smakend koel biertje van de tap. Er is ook flesjesbier, zelfs Amerikaanse merken.
Terwijl wij daar zitten, loopt het restaurant langzaam vol met gasten. Het eten is er dan ook bijzonder smaakvol. De porties zijn flink, aan een dessert komen wij niet toe. Jammer dat wij zoiets niet dicht bij huis kennen.

Terug in het hotel zap ik langs de Tv-kanalen en alles is in het Frans, zelfs Amerikaanse series zijn nagesynchroniseerd en zijn niet om aan te horen. Daarom kijken wij wat NL-Tv op Rina's iPad, half zittend/liggend op onze bedden.

Vandaag hebben wij 703 kilometer gereden.
Het weer: bewolkt, zon, nagenoeg droog, tot 20 graden Celsius.
Hotel: Ibis Styles Vierzon in de plaats Vierzon in Frankrijk.

Wat leuk dat het toch gelukt is. En jullie hebben toch een beetje USA bij je aan de porties eten te zien😋. Weer erg leuk geschreven Marco. 👍. Blijft leuk om te lezen. Het weer hier is ok maar in de week wordt het een stuk kouder dus dat doen jullie goed. Geniet ervan. Groetjes Els

Els 2019-09-13 15:29:52

Nou, alles is goed aangekomen, hoor. Intro en bericht. Zoals Els ook schrijft, het is altijd leuk om jullie verslag te lezen. En de foto's te zien. Het is weer genieten, dus. Ik moet toch ook maar weer eens vakantie nemen. Bedankt voor de 'post' en veel genoegen verder. Groetjes!

Fredo. 2019-09-13 17:22:02

P.S. Wat ziet die diner er leuk uit! En die hamburgers hebben vast heerlijk gesmaakt. 👍🙂👍 🍻🍔✌

Fredo. 2019-09-13 17:28:01

Dacht even dat jullie ouwe vakantie foto's van de US hadden gedownload 😂. Grappig dat jullie zoiets tegenkwamen! Kijk maar of je verder schrijft of niet... Vast geen zin in frustrerende toestanden met internet. En ja, je hebt vakantie!!! Lekker relaxen. Heel veel plezier! 🍷🧀🇫🇷😊

Annelies 2019-09-13 18:50:12

Net ontdek ik dit nieuwe reisverslag. Hardstikke leuk. Beetje meegenieten.!! Veel plezier daar.

Bernardina 2019-09-13 21:55:59

Nou, iemand moet de laatste zijn met reageren..! Fijn om mee kunnen kijken met deze nieuwe avonturen! Hier is de zaterdag al heerlijk zonnig en voor morgen beloven ze nog wat hogere temperaturen. Vanavond eten we Thaise mosselen, samen met Wim en zijn vrindin Pha en de chef-kok hier is al druk bezig met voorbereidingen! Enjoy!!