Dag 7: in Winterberg - een dag thuis.

Duitsland, Winterberg

Vandaag een regenachtige dag, wij doen rustig aan en blijven thuis.
Morgen moeten wij uiterlijk 10.00 uur uit het appartement vertrekken, dus wij ruimen al vast wat dingen op en wat kan, doen wij alvast in de tassen en koffertjes.
De vaatwasmachine doet de vaat en ik trek de stofzuiger door de kamers. Wij hoeven de boel niet spic-en-span achter te laten, maar het is wel zo netjes om even iets te doen.
Buiten is het koud (6 graden), het is zwaar bewolkt, soms is de regen even weg, maar even later plenst het weer, en er komt geen einde aan. Wij zoeken ons vertier dus binnen, met een spelletje, wat puzzelen en wat lezen.

Ik trek een vest aan en omdat ons balkon overdekt is, ga ik even buiten zitten. Het klinkt misschien gek, maar ik geniet er van, even helemaal het hoofd leegmaken, terwijl ik over Winterberg uitkijk. Bij sommige huizen kringelt er rook uit de schoorsteen. Ik stel me zo voor dat daar knapperige houtblokken in de haard worden gestookt.

Op de Tv in ons appartement zijn geen Nederlandse zenders te ontvangen, dus wij hebben hem nauwelijks aan gehad. Op deze druilige zondagmiddag doe ik hem even aan om langs de zenders te zappen en er begint juist een oude western. De titel is 'No Name on the Bullet' (in het Duits: 'Auf der Kugel stand kein Name'), een Amerikaanse western uit 1959.
Ook deze film is, zoals bijna alle op de Duitse Tv uitgezonden buitenlandse Tv-programma's en films, nagesynchroniseerd. Ik vind dat verschrikkelijk om naar te luisteren en te kijken, toch blijf ik hangen en kijk deze lekker-langzame film helemaal uit. Toch wel even leuk op zo'n regenachtige middag.

Veel trek om te eten hebben wij niet ... wij rijden naar de McDonalds en nemen daar iets te eten ... lekker makkelijk voor een keer.

Vandaag hebben wij 2 kilometer gereden.
Het weer: bewolkt, regen, tot 6 graden Celsius.
Verblijf: appartement van Bergresort Winterberg, Sauerland.

Goede reis naar de Harz toegewenst. Daar is het ook mooi, veel naaldbomenbossen. Dank&Groet.

Paul&Poeske&Dibbes 2022-09-19 08:27:19

Wat is het koud daar zeg. Wij hadden gisteren ook veel regen, maar niet zo koud. Hopelijk wordt het weer wat beter voor jullie. Maae een dagje chillen is ook fijn.

Els 2022-09-19 16:41:53

Heerlijk toch.....een super relaxed bejaarden dagje.!!