Dag 30: verblijf in Denver, dag 1.

Verenigde Staten, Denver

• ----------------------------------------------------------------------------
Betreffende fraude met mijn Visa creditcard.

Vanmorgen vind ik een e-mail van de creditcardmaatschappij in mijn mailbox, met daarin het bericht, dat er met mijn creditcard verdachte betalingen zijn gedaan en of ik telefonisch met hun contact wil zoeken. Tevens is er op de telefoon van Rina een SMS-bericht binnengekomen over dit probleem.
Ik telefoneer met de maatschappij in Amsterdam en het blijkt dat er een aantal betalingen op diverse adressen in een paar plaatsen in de staat Californië hebben plaatsgevonden. Omdat ik aangeef daar niet te zijn geweest en dat ik die betalingen niet heb gedaan, wordt er voorgesteld om mijn creditcard te blokkeren, de maatschappij gaat het verder uitzoeken en zal de vreemde transacties aan mij terugbetalen.
Omdat Rina ook een Visacard heeft, kunnen wij daar de laatste dagen van de vakantie betalingen mee verrichten.

Na de vakantie weer thuis hebben wij nogmaals telefonisch contact gehad met de creditcardmaatschappij en zijn na controle met ons alle vreemde transacties terugbetaald. Tevens heb ik na een briefwisseling met verstrekking van mijn handtekening een nieuwe creditcard toegestuurd gekregen.
Fijn dat men bij de creditcardmaatschappij zo alert reageert en voor een prima afhandeling zorgt.

Het is dus altijd raadzaam om een tweede creditcard tijdens de vakantie bij je te hebben.
  • ----------------------------------------------------------------------------

Ook het warm/koud ontbijtbuffet is prima verzorgt in dit hotel. Er wordt veel aandacht aan geschonken.

Er hangt een dikke wolkenlaag boven Denver. Jammer dat het er wat treurig uitziet.

Als wij de binnenstad van Denver in gaan, willen wij niets van waarde in de auto achterlaten, als wij de auto ergens parkeren. Daarom besluiten wij alvast de meeste bagage uit de auto te halen en op de kamer te zetten. Ik heb een paar kleine slotjes bij mij, waarmee wij de koffers kunnen afsluiten. Er zijn dan nog wel mogelijkheden om in een koffer te komen, dat weten wij, maar het maakt het iets moeilijker en het geeft een iets veiliger (schijn)gevoel. Er is geen kluisje op de kamer en bij de hotelreceptie heeft men alleen mogelijkheden om kleine voorwerpen veilig te stellen.

Terwijl wij daar zo mee bezig zijn, ontstaat het plan om bij de hotelreceptie te vragen, of wij ook de laatste nacht van de vakantie hier kunnen blijven. Het andere hotel in Denver, vlakbij het vliegveld, kan nog geannuleerd worden en het huidige hotel ligt maar 10 autominuten verder van het vliegveld vandaan.
De derde nacht is hier vlot gereserveerd, wij kunnen zelfs op dezelfde kamer blijven, en het andere hotel is in een wip afgezegd. Dat is lekker makkelijk, dan kunnen wij vanavond al vast onze spullen gaan inpakken, nu ze toch op de kamer zijn. Weten wij meteen hoe het met de gewichten van de bagage uitpakt en of wij nog iets kunnen bijkopen (LOL).

Vanuit het hotel kijken wij uit op een winkelgebied en daar rijden wij naar toe. Het is koud, het is maar 4 graden C en er staat een kille wind. Wij hebben de jacks maar aangetrokken.
Het blijkt geen shopping mall te zijn, waarbij de winkels allemaal onder één dak liggen, maar aan straten, zodat iedere winkel zijn eigen ingang aan de straat heeft. Wij bezoeken een aantal winkels, maar het kan ons niet bekoren, wij zijn meer op zoek naar een echte mall.

Wat wel heel erg leuk was, is een supergrote buitensportwinkel van Bass Pro Shop. Hier kan je het zo gek niet bedenken of het is te koop, van vishaakjes tot trailers met behoorlijk grote visboten, van kleding tot geweren, van quads tot kano's, en er is een groot aquarium. Bovendien staat de gehele winkel, die uit 2 verdiepingen bestaat, tussen de handelswaar vol met opgezette wilde dieren, soms in kuddes. Dit zijn dieren waarop het toegestaan was om op te jagen, omdat ze ziek of kreupel waren, of omdat er een overschot aan was. Ook op de toiletten is het outdoor-thema doorgevoerd. De lampen zijn fraai beschilderd. Het is prachtig om te zien. Het enige dat ik er koop zijn een paar schoenen en een pet. Toch zijn wij er ruim anderhalf uur binnen geweest, wel hebben wij er even een koffie gedronken. Wij keken er onze ogen uit.

In een toeristische brochure over Denver vinden wij het adres van een echte shopping mall, Park Meadows. Het is de grootste shopping mall van Colorado met meer dan 185 winkels en restaurants. Deze ligt meer naar het zuiden, in Lone Tree (behorende tot Denver) en wij rijden er naar toe. Dit beantwoord meer aan hetgeen wij bedoelden, een overdekt winkelcentrum.
Het parkeerterrein is groot, het gebouw is groot, als je binnenkomt is er een grote openhaard met schouw die brandt, er zijn 13 winkeltjes in de foodcourt waar je iets te eten en te drinken kan kopen en in het centrale deel van de hal aan tafeltjes en stoeltjes kan nuttigen.
Er is een groot aanbod aan winkels in 2 etages. Wij slenteren door de luxueuze gangen, kijken hier en daar, en lopen een paar zaken binnen. Het enige dat wij er kopen is een maaltijd bij de Panda Express, een kleine doos met wat gebakken rijst en gebakken kip met oriëntaalse dressing. Samen maken wij het heerlijke hapje soldaat, even als een verlate lunch. Ondanks dat wij in de winkels niets kochten, was het een leuke uitstap.

Op de terugweg naar het hotel gaan wij ook bij een hobbywinkel aan, de Hobby Lobby. Wat ze daar allemaal niet te koop hebben, je kan je ogen niet geloven, en dat allemaal in grote aantallen. Je vraagt je af hoe ze dat allemaal moeten verkopen. Rina koopt er iets voor haar knutselen en ik een papieren bouwpakketje met wigwams voor bij mijn treinbaan.
(Ik heb alleen een paar foto's van kerstspullen gemaakt, maar van alles op het gebied van creatief zijn, is er te koop.)

Als wij om 19.00 uur bij het hotel zijn aangekomen, nemen wij de rest van onze spullen uit de auto mee naar de kamer.

Voor het avondeten maken wij weer gebruik van het (gratis) aanbod van het hotel. Het menu verschilt iets van gisteren en het smaakt ons ook nu weer goed.

Na het eten pakken wij zo ver als mogelijk is vast onze koffers en reistas in. Bij het wegen blijkt dat wij net onder het toegestane gewicht van de vliegtuigmaatschappij zitten, dat gaat dus goed komen.

Morgen hebben wij onze laatste dag in Denver, dan willen wij nog naar Downtown toe.
Overmorgen vliegen wij terug naar NL.

Het weer: dik bewolkt, zo nu en dan motregen, tot 5 graden Celsius
Vandaag gereden: 42 mijl
Hotel: Drury Inn & Suites Denver Stapleton

Tjonge, jonge, daar verkopen ze echt de duvel en z'n ouwe moer! Ik wens jullie een voorspoedige terugreis toe en welkom op Nederlandse bodem. Het is hier zeer aangenaam weer. Van 20 tot 24 graden deze week. Beter dan Denver met 5 gr. Kunnen jullie ff fijn bijkomen. See you.

Bernardina 2018-10-10 09:56:08

Ik was gisteren niet zo happy met Hobby Lobby. Ik was er niet om rond te kijken, maar om twee specifieke dingen te kopen en ze hadden ze geen van beiden! In ieder geval niet op dat moment. Maar het is een fijne winkel, waar ik ook vaak kom. Vooral voor mijn knutsels 😊 Die mall zag er mooi uit! Malls over het algemeen worden steeds minder populair. Ik weet niet of millennials ze niet leuk vinden of dat het komt vanwege het vele on line shoppen, dat vele malls het niet zo best meer doen.

Annelies 2018-10-10 14:16:31

Heel goede en veilige reis terug. Gelukkig hebben we hier wat betere temperaturen. Toch een leuk vooruitzicht.

Els 2018-10-10 20:12:35

Dank M&R voor de verslagen, welkom terug in Nederland.