Dag 1: van huis naar Bredene in België.

Nederland, Hilversum

Vandaag gaan wij weer eens op reis, voor 12 dagen (11 nachten) naar een bungalow in het Roompot Vakantiepark Breeduyn Village in de plaats Bredene aan de westkust van België. Wij nemen onze fietsen mee.
Volgens Google Maps bedraagt de afstand 275 kilometer en daar doen wij, als wij niet zouden stoppen onderweg, circa drie uur en een kwartier over.

Om 11.40 uur rijden wij thuis weg, de zon schijnt, het is mooi weer en het wordt 25 graden Celsius. Wij rijden via Utrecht, Breda, Antwerpen-Noord, ten noorden van Brugge langs en dan naar de westkust, naar Bredene, dat net ten noordoosten van de plaats Oostende ligt. Het is altijd verbazend hoeveel vrachtverkeer er onderweg is, grote trailercombinaties uit diverse landen.
De TomTom geeft voor Antwerpen aan, dat daar een vertraging van meer dan 20 minuten zal optreden en geeft een alternatieve route op, en die nemen wij. Daarbij rijden wij aan de noordkant van Antwerpen een stuk door de bebouwde kom, hetgeen iets van oponthoud geeft i.v.m. lagere snelheid en verkeerslichten.
Eenmaal buiten de bebouwde kom rijdt het goed door, met nauwelijks nog een vrachtwagen. Het internationale vrachtverkeer gaat via Antwerpen en Gent naar het zuiden. Het is rustig op deze weg. Zo nu en dan is er een verkeerslicht dat wat oponthoud geeft.

In Bredene aangekomen is het park al snel gevonden. Voor de slagboom van de entree van het park hebben wij een code opgekregen, die tevens dienst doet voor het openen van de deur van ons huisje. Wij hoeven dus niet naar de receptie van het park.
Om 15.15 uur staan wij op de parkeerplaats van ons huisje met nummer 15.
Het is een ruim huisje in 2 verdiepingen en het ziet er keurig uit.

Na de bagage binnengebracht te hebben, rijden wij naar een nabijgelegen Albert Heijn voor wat boodschappen. Mondmasker binnen verplicht in winkels en restaurants i.v.m. Covid-19. Het is weer even wennen, wij waren er in NL net vanaf. Er vlakbij zitten ook nog een Lidl en een Delhaize.

Terug thuis gaan wij op ons terras aan een lekker koud biertje met een knabbeltje.
Als avondmaaltijd hebben wij een overheerlijke ovenschotel met lof, paprika en kip, die Rina thuis al had klaargemaakt. In de combi-oven/magnetron is die vlot opgewarmd. Deze gebruiken wij ook op ons terras, lekker in het zonnetje. Het huisje ligt mooi op de zon, deze verdwijnt om 19.30 uur achter het dak van een ander huisje en dan wordt het buiten te fris en gaan wij naar binnen.

Vandaag gereden: 290 kilometer.
Het weer: zon, tot 25 graden Celsius.

Super keyj Marco en Rina.... Dat we dit mee mogen beleven. Geniet van een heerlijke vakantie... Enne....mooie stranden daar....

Bernardina 2021-09-07 20:22:23

Leuk weer, dit verslag. Jullie -en wij ook- hebben geluk met het weer. Dat is thuis al fijn, maar in de vakantie geweldig. Leuk om jullie weer te volgen. Geniet fijn van jullie 12 dagen. Grtzzzzzz, F.

Fredo. 2021-09-07 20:26:02

Wat een massel met het weer. Ga nu de rest lezen. Altijd leuk.