Dag 17: van La Verkin naar Tropic.

Verenigde Staten, La Verkin

Na alles weer ingepakt te hebben en uitgecheckt te zijn bij het hotel waar wij 3 nachten verbleven, rijden wij eerst even naar de winkel op de hoek van de straat en kopen een paar dingetjes, zoals flesjes drinkwater, belegd brood en chocomel voor de lunch, tevens een paar yoghurtjes voor de komende dagen, want in ons volgende verblijf moeten wij zelf voor het ontbijt zorgen.

Om bij onze volgende overnachtingsplaats te komen moeten wij via Highway 9 door het Zion National Park en daarom volgen wij dezelfde route als de 2 dagen hiervoor. Dat is echter geen straf, want het zonnetje schijnt en de natuur is hier prachtig.

In de plaats Springdale kopen wij bij Cafe Soleil bekers koffie en drinken dit op hun terras op. Daarna gaan wij weer aan de westkant het park in, laten opnieuw onze Amerikaanse parkenpas zien aan de parkranger en mogen doorrijden. Er zijn veel campers op de weg, die van Cruise America zien er met hun plakplaatjes er op wel heel erg vrolijk uit. Van west naar oost rijden wij via de Zion-Mount Carmel Highway. De route voert ons weer zigzag tegen de bergen op en wij genieten weer van de uitzichten en het natuurschoon. Voor de Zion-Mount Carmel Tunnel heeft een parkranger het verkeer stopgezet en moeten wij 10 minuten wachten. Er gebeurt een tijdje niets op de weg, totdat er uit de tegengestelde richting een sliert auto's aankomt met een grote camper op de kop. Even later mogen wij doorrijden. Na de tunnel rijden wij door het oostelijke deel van het park en als wij bij de oostingang zijn aangekomen, stoppen wij even voor een paar foto's van het welkomstbord.

Bij de wegkruising Mount Carmel Junction zijn een stel muurschilderingen. Die op de zijkant van een bedrijfsgebouw zetten wij op de foto; de andere staan op de muur aan de achterzijde van de Trading Post, maar daar staan (vracht)auto's voor en dat wordt niets op een foto.

Highway 89 gaan wij in noordelijke richting op en zo komen wij in een groen en bosrijk gebied. Ook rijden wij door kleine nederzettingen.
Bij de Shingle Creek Rest Area gebruiken wij onze lunch aan een picknicktafel. Gelukkig is er schaduw, want het is er 25 graden C en de zon is erg fel. In een keurig toiletgebouw is zelfs warm en koud stromend water. Dat tref je niet overal zo aan.

Na een tijd rijden slaan wij af en gaan Highway 12 op naar het oosten, de weg waar onder andere de afslag naar het Bryce Canyon National Park en de plaats waar wij overnachten met de naam Tropic aan liggen.
Maar eerst komen wij door de Red Canyon en passeren twee in de rotsen uitgehakte tunnels. Ongelooflijk hoe rood het rotslandschap hier is. Er is een bezoekerscentrum en er zijn meerdere wandelingen te maken. Heel misschien komen wij hier nog terug tijdens deze vakantie (* ps: dat is er niet van gekomen).

De afslag naar het Bryce Canyon National Park laten wij voor wat het is en rijden verder. De weg daalt, wij rijden namelijk van het hoger gelegen Paunsaugunt Plateau (uitspraak: "PAWN-suh-gant") af en om precies 15.00 uur komen wij aan bij de Bryce Country Cabins in het plaatsje Tropic. De ontvangst is vriendelijk en wij krijgen cabin nummer 5 aangewezen. Deze blokhut is helemaal ingericht en van alle gemakken voorzien. De bedden zijn opgemaakt, er zijn een koelkast, magnetron, wastafel, toilet en douche. Het ziet er tiptop uit. Het internet blijkt hier echter bijzonder traag te zijn en soms helemaal niet te bereiken. Afwachten dus maar hoe het zal gaan met het uploaden van ons reisverslag.

Vanavond besluiten wij om eens iets chiquer te gaan eten, dan dat wij gewend zijn. Dat doen wij bij de Stone Hearth Grille, die aan de rand van Tropic ligt. Het restaurant heeft exclusieve maaltijden, die men kan gebruiken op een terras, dat een prachtig uitzicht geeft op het omliggende landschap.
Wij kiezen er echter voor om binnen te eten, want er staat veel wind en omdat wij hier vrij hoog zitten, koelt het 's avonds flink af. De meeste mensen op het terras zitten met dikke vesten en jassen aan. Het eten is om door een ringetje te halen zo lekker, en het glas wijn erbij maakt het helemaal af. Leuk om dit zo te doen.

Het weer: zonnig, tot 25 graden Celsius
Vandaag gereden: 121 mijl
Cabin: van Bryce Country Cabins

Wat een schattig huisje! En jullie zullen wel blij zijn dat het niet zo warm meer is. Vandaag is het hier twintig graden, dus jullie moeten wel hard geblazen hebben. Helaas is het maar voor 1 dag. Dus blaas nog maar een beetje hier naar toe. Dinsdag komt mijn kind jullie kant op. Maar dat is een heel stuk uit de buurt. Maar aan jullie foto's te zien zal het een hele belevenis voor hem worden. Wanneer hij langs komt zal ik hem wat foto's laten zien. Geniet er nog van. X

Els 2018-09-27 14:36:18

Zo'n cabin is, denk ik, een leuke verandering van de motels! Veel knusser en van alle gemakken voorzien! Verder heb ik ook meteen memories van Hocking Hills 🌳🐿⛰🍂🍁😊

Annelies 2018-09-27 21:21:08

Wat een gave hut zeg. Zo'n bed wil ik ook wel. Maar waar zijn de foto's van dat luxe diner? Elke vette hap en pul bier zien we voorbij komen, maar luxe hapjes willen we ook zien 😁😋

Vincent 2018-09-30 11:11:07

Beste Vincent, het spijt mij, maar daar heb ik geen foto van gemaakt. Beetje dom. PS: mams heeft wel twee foto's, niet specifiek van het eten, maar van ons. Ze zijn geplaatst.