Dag 9: in Bad Sachsa (Harz) - een rustige dag thuis.

Duitsland, Bad Sachsa

Wij zitten dus nu op plek twee van deze vakantie, in een huis op het vakantiepark Landal Salztal Paradies in de plaats Bad Sachsa.
De bedden zijn prima, de douche doet het goed, het is er rustig, het huis is ruim en van alle gemakken voorzien, de internetverbinding werkt goed en het is prettig om Nederlandse Tv-zenders te kunnen ontvangen. Oftewel, erg fijn allemaal.
Het weer is echter nog steeds niet zo best, regen en bewolkt met zon wisselen elkaar af. Maar dat is voor vandaag niet zo erg, want wij hebben een was- en rustdag.

Maar eerst rijden wij naar het centrum en doen een paar boodschappen bij de supermarkt REWE. Er zijn meerdere supermarkten in het dorp.
In het vakantiepark is ook wel een winkeltje, maar dat is maar beperkt open.

Er is in het park een wasgelegenheid met 4 wasmachines en 4 drogers. Om die apparaten te laten werken hebben wij 2 muntjes gekocht bij de receptie van het park.
Na een week vakantie zijn er toch een aantal zaken die wij gewassen willen hebben, zoals handdoeken en ondergoed.

Vandaag is het Prinsjesdag en wij volgen de troonrede op de Tv.

Tussen de buien door lopen wij even over het park en ik maak een paar foto's.

Vandaag brengen wij verder door met een spelletje doen, lezen, puzzelen en computeren, onder andere opzoeken wat wij in de Harz willen gaan doen. Er zijn in de omgeving genoeg dingen te ondernemen. Bij de receptie van het park hebben wij een stel folders meegenomen over bezienswaardigheden in de buurt.

Zo hebben wij dus een rustige dag thuis.

Vandaag hebben wij 5 kilometer gereden.
Het weer: regen, bewolking, zon, tot 13 graden Celsius.
Verblijf: bungalow in Landal Salztal Paradies van Landal GreenParks, in Bad Sachsa in het Harzgebergte.

Ook al weer zo'n mooi park...!!!! nu wachten op mooi...lees droog... weer.!!

Bernardina 2022-09-21 16:07:47

Dat ziet er allemaal ook weer leuk uit. En zo'n dag thuis, na de reisdag is een goed idee. Wij hebben hier juist nu een paar prachtige dagen. Maar dat hebben jullie natuurlijk al meegekregen van de Nederlandse tv-uitzending. Ik stuur de zon wel jullie kant op. Wiedersehen!

Fredo. 2022-09-21 19:01:07

Leuk om op een nieuwe locatie de buurt te gaan verkennen. Dank&Groet.

Paul&Poeske&Dibbes 2022-09-22 08:08:17

Ziet er ook heel leuk uit. En de was moet ook gedaan.😉