Dag 6, vrijdag 13 september 2019, Lanzac en Souillac.

Frankrijk, Lanzac

Na het ontbijt rijden wij naar de plaats Souillac, er is markt in het oude centrum.
De auto parkeren wij iets uit het centrum, op circa 10 minuten lopen, want in het centrum zijn de P-terreinen vol.

De markt bestaat voornamelijk uit groente, fruit, brood en andere lokale producten.
Bij een bakker kopen wij een ambachtelijk brood, lekker voor straks tussen de middag. Ook kopen wij een half pondje Provençaalse olijven. Op deze kraam staan zoveel lekkere soorten, dat het moeilijk kiezen is.

Omdat wij wel zin hebben in een kopje koffie, strijken wij neer op het overdekte terras van het Grand Hotel. De koffie smaakt ons goed.

Na de koffie halen wij de auto weer op en doen bij de Lidl nog weer een paar boodschapjes.

Op de terugweg naar huis, slaan wij voor de brug over de Dordogne-rivier af, gaan even aan de oever kijken en lopen daar de grindbanken op. Er stroomt best heel wat water door de rivier, maar het water staat niet echt hoog en is niet wild. De rivier kan hier wel heel breed zijn.

Terug thuis lunchen wij binnenshuis, want buiten is het ons net te warm met 26 graden C.

Na de lunch gaan wij naar het zwembad en nemen plaats op de ligbedden. In totaal zijn wij daar met 8 personen. Nu de buitentemperatuur zo'n 30 graden is, is het koude water beter te verdragen. Lekker hoor!

's Avonds eten wij de maaltijd wel op ons terras, het is nog tot laat heel behaaglijk buiten.

Voor wat betreft de laatste foto's: het landschap na de zwembadfoto is vanaf ons zwembad genomen. Daarop is links in het midden een kasteeltje te zien. Op dat kasteeltje heb ik ingezoomd en dat is de kasteelfoto geworden. De foto met de huizen is ook ingezoomd vanaf ons zwembadterrein.

Vandaag hebben wij 15 kilometer gereden.
Het weer: zon en tot 30 graden Celsius.
Verblijf: vakantiepark Domaine de Lanzac.

Wat een aparte ervaring om die grotwoningen te bezoeken! Gaat ver terug in de tijd! Mooie foto's komen er voorbij jongens! Die met de gele achtergrond en de knoflook plus ui erop zou je zo gaan schilderen! 🎨

Marjan 2019-09-18 09:07:59

Wat een lekker relaxed dagje. En weer prachtige foto's. Wat heerlijk dat jullie nog ff kunnen blijven.

Els 2019-09-18 21:16:41

Mooi, moooi, vooral die ene foto van onder de brug boog met wat water...., en een heerlijk temperatuurtje nog steeds.!!