Dag 19: Vallon-Pont-d'Arc.

Frankrijk, Vallon-Pont-d'Arc

Pinksterzondag en vandaag wordt broer Fredo 70 jaar.

Onze eerste nacht in deze nieuwe villa in de Ardèche is ons goed bevallen. De bedden liggen goed.

Wij ontbijten op ons terras, heerlijk in de schaduw. De zon staat alweer aan de hemel en aan de achterzijde van het huis is een heerlijke plek onder het dak van het huis. In het huis zitten op deze plek twee ruime schuifpuien in een hoek, dus je loopt zo de tuin in. Prachtig aangelegd. Op deze plek zullen wij veel tijd doorbrengen.

In circa 6 minuten rijden wij naar de Intermarché supermarkt om een paar boodschappen te doen. Dat idee hebben meer mensen, want het is gigantisch druk. Toen wij hier 5 jaar geleden waren volstond het parkeerterrein voor de supermarkt, nu is er een heel groot extra terrein opzij van de winkel waar men de auto/camper kan plaatsen. En natuurlijk zijn er ook weer veel Nederlanders op vakantie. In dit gebied zijn dan ook heel wat goede campings en is het klimaat aangenaam.
Niet ver van ons villapark, langs de doorgaande weg, zit een goede bakker, genaamd Au Pain Chaud, en daar kopen wij een paar croissantjes.

Terug thuis gaan wij aan de (Nespresso)koffie en hebben er ter ere van de verjaardag van Fredo een appelgebakje bij. Wij bellen hem om hem te feliciteren.

Het zwembad in onze achtertuin is verwarmd en moet als het niet gebruikt wordt (als je van huis weg bent en 's nachts) worden afgesloten met een rolluik. Dat rolluik wordt elektrisch op/afgerold. Het schijnt zo te zijn, dat als je niet thuis ben en het zwembad is onafgedekt, dat je als huurder een fikse boete kan krijgen.
Ik doe het zwembad open en met een schepnet haal ik wat vuil uit het water. Ook al is het zwembad gisteren nog gereinigd, er is al weer van alles ingewaaid, zoals blaadjes van planten en grasjes, en omdat het rolluik nog niet schoongemaakt is, valt daar ook wat van af.

Ook de lunch gebruiken wij op ons terras, inmiddels is het 31 graden en dat blijft het vandaag.

En wat is het dan een feestje om je eigen zwembad in te gaan en wat te zwemmen en te dobberen. Heerlijk!

De rest van de dag besteden wij aan lezen, zonnen, schrijven/laptop en zo nu en dan even het water in. 's Avonds kijken wij wat Tv. Er staat in het huis een grote Tv en via satellietontvangst zijn er genoeg kanalen om uit te kiezen, ook Nederlandse.
Kortom een heerlijk relaxte dag. Dit is echt genieten!

Vandaag hebben wij 8 kilometer gereden.
Het weer: zon, tot 31 graden Celsius.
Villa op het park: Domaine Les Rives de l’Ardèche, Vallon-Pont-d'Arc, Frankrijk.

Wat een luxe. Heerlijk. Daar kan je wel aan wennen. 😁🌞⛱. Geniet ze.

Els 2022-06-07 16:05:42

Allereerst proficiat aan Fredo met zijn 70 jaar!!!! en jullie met broer en zwager... En oh, wauw ... wat een heerlijke plek ... Zou ik zo naar toe willen ... Eigen zwembad ... wat een superdesuper luxe!!!!!!

Bernardina 2022-06-07 16:42:41

Mooi dat het zo zonnig is daar. Dat verwacht je natuurlijk ook. Wij hadden op deze (verjaar-)dag genoeg regen voor een nieuwe zondvloed. Nou ja, we hebben de verjaardag dus binnen gevierd. En het werd toch een prachtige dag. Met lieve mensen en een paar schitterende cadeau's. En natuurlijk doordat jullie ook nog belden. Au revoir!

Fredo. 2022-06-07 21:40:47

Jullie vakantie is weer in evenwicht. Eerst een wat minder park, nu deze mooie plek. Reserveer er maar een paar dagen bij, want hier wil je toch niet weg?