Dag 1: van huis naar het bungalowpark bij Cochem in Duitsland.

Nederland, Hilversum

Vandaag gaan wij voor 11 dagen naar Duitsland, met onze eigen auto. Wij gaan naar een bungalow op het Roompot park Ferienresort Cochem in Moselhöhe Ediger-Eller vlakbij de Moezel.

Niet wetende of jij de intro van dit verslag ook krijgt te lezen, hierbij de rechtstreekse link:

intro verslag.

Accommodatie nummer: 360

Lieve groet, Rina en Marco.
  • ----------------------------------------------------------------------------------

Hierbij ons dagverslag.
Onze route van vandaag gaat dus naar een bungalowpark bij de plaats Cochem in het Moezelgebied. Wij rijden via Barneveld, Arnhem, Venlo, grens met Duitsland, langs de verderop gelegen grote steden als Keulen en Bonn naar het zuiden.
Volgens Google-maps een afstand van 365 kilometer, waar een rijtijd van 4 uur voor staat.

Om kwart voor tien vertrekken wij van huis, het verkeer rijdt lekker door. Er is veel vrachtverkeer en er zijn ook aardig wat campers onderweg.

Twee uur later lunchen wij in het restaurant van het Van der Valk hotel bij Venlo. Het is een prachtig hotel. Wij hebben een tafeltje met uitzicht op een bloembed met prachtig bloeiende planten. Na een uurtje gaan wij weer verder en zijn al vlot in Duitsland.
Het gaat, op het laatste stukje na dat tweebaans is, over brede snelwegen. Veel Duitsers rijden erg hard.
In Nederland hebben wij wat zon, maar hoe verder wij komen, hoe bewolkter en neveliger het wordt. Soms piept de zon er even doorheen.
Vlakbij ons einddoel komen wij in de regen en zijn er bliksemschichten te zien. Hier is het landschap heuvelachtig en zijn er in de verte een paar bergen van de Vulkaan-Eifel te zien. Ook hier bloeit het gele koolzaad op sommige plekken volop.

Wij hebben de rit goed gepland, want vanaf 16.00 uur kunnen wij onze bungalow in en even na die tijd rijden wij het park op. Voor ons huis staat bij aankomst een busje van de schoonmakers, men is nog bezig. Over een half uur zijn zij klaar en kunnen wij er in.
Wij lopen even binnen bij de parkreceptie, zoeken wat folders uit van toeristische bezienswaardigheden in de buurt van Cochem en omdat Rina tegen de receptioniste opnoemt dat ons huis nog niet klaar is, krijgen wij een gratis drankje in het restaurant aangeboden.

Het is een behoorlijk groot park met een variëteit aan huisjes. Wij hebben huisje nummer 360, het ziet er keurig uit en is volledig ingericht. Wij brengen onze spullen binnen. Jammer dat het regent.

In het plaatsje Dohr is een Lidl, dat is op 5 kilometer afstand. Wij doen er wat boodschappen, onder andere wijn uit de regio.
Als wij thuis zijn genieten wij bij de maaltijd van een heerlijk glaasje witte wijn.

Vandaag gereden: 390 kilometer.
Het weer: zonnig, bewolkt, regen met onweer; temperatuur tot 23 graden C.

Mijn dag begint al weer goed met dit reisverslag. Op de Wettervorhersage Mosel Cochem zie ik dat het vandaag bewolkt is bij jullie, net als hier, morgen de zon doorkomt bij slechts 13 graden, en de rest van de week het prachtig weer wordt. Niet warm, maar in het weekend rond 20 graden. Veel plezier toegewenst tussen de vakwerkhuizen en bij de rijksburcht, dank en groet.

Paul&Poeske&Dibbes 2023-05-23 07:43:00

Dat ziet er weer puik uit. Veel plezier daar!

Fredo. 2023-05-23 09:44:43

Ahhh, lekker even weg. Hopelijk klaart het weer inderdaad gauw op. Hier mogen we zeker niet klagen op dit moment! Koele nachten en warme dagen. Mag zo blijven! Veel plezier daar!

Annelies 2023-05-23 13:24:40

ja, weer heerlijk om jullie reisverslagen te lezen.... Ga er heerlijk van genieten. met een glaasje wijn.!! Zal vast lukken zelfs met ,n buitje.... Er is vast veel moois daar. kan ik me nog herinneren van heeeeeel lang geleden.!! Viel Spasz.

Bernardina 2023-05-23 20:48:33

Zeker weer heel leuk om te lezen. Geniet ervan.