Dag 11: aan de Moezel.

Duitsland, Ediger-Eller

Het kan niet op, al weer mooi weer met zon en blauwe lucht.

Voor vandaag hebben wij nog geen invulling, anders dan dat wij vanmiddag al vast wat gaan opruimen, want morgenochtend verlaten wij voor 10.00 uur het huisje, dan zit deze vakantie erop. En wij vinden het beide mooi geweest en hebben wel weer zin om naar huis te gaan. Van het eventuele plan om er nog een stuk vakantie aan vast te koppelen op een andere plek, zien wij af. Het is goed zo.

Wij rijden via Cochem naar het plaatsje Klotten, dat een paar kilometer noordelijker aan de Moezel ligt. Wij bezoeken het niet, maar buiten het plaatsje ligt het Wild- & Freizeitpark Klotten. Een park met dieren en attracties, zoals een achtbaan, grote glijbaan, wildwaterbaan, e.d. Het plaatsje blijkt heel erg klein te zijn met heel nauwe straatjes en er valt niets te doen, daarom keren wij terug naar Cochem.

De auto stallen wij weer in de P-garage en wij lopen naar het park langs de Moezel. Het is er niet echt druk. Wij vinden een bankje en in alle rust bekijken wij een tijdje wat er aan ons voorbij trekt, al wandelend, op de fiets en op het water. Er varen vrachtschepen, cruiseschepen, rondvaartboten en een paar motorjachtjes als pleziervaart.
Inmiddels is het lunchtijd geworden en wij gaan nog een keer bij Hotel Müller, op het terras, op de eerste verdieping, een flamkuchen eten. Heerlijk!

Daarna rijden wij naar de REWE-supermarkt om nog een paar boodschappen te doen. Ook hebben wij een paar lege bierblikjes, waar hier een kwartje statiegeld per blikje op zit.

Terug thuis vullen wij de rest van de dag met lezen, opruimen, inpakken en al vast wat schoonmaken.
Wij hebben hier een comfortabel huisje en een fijne vakantie gehad. Dit is mede bepaald door het prachtige weer.

Vandaag gereden: 30 kilometer.
Het weer: zonnig; temperatuur tot 27 graden C.

Nou vooruit dan maar, dan is m'n volgende ontbijt zonder reisverslag. Komen jullie terug naar dit koude land. Wellicht valt het in Hilversum mee, maar er is een temperatuurverschil van tien graden tussen noord en zuid, waardoor het in het noorden nog steeds bibberen van de kou is. Dank voor het laten meegenieten, de verslagen nodigen uit om ook op reis te gaan. Goede reis terug.

Paul&Poeske&Dibbes 2023-06-02 06:18:44

Jullie hebben een prachtvakantie gehad. En het was voor het thuisfront weer fijn mee-genieten. Dank daarvoor. Heb een goede en veilige terugreis. Tot gauw. 👋

Fredo. 2023-06-02 07:08:17

Leuk om weer te hebben gelezen met jullie belevenissen op vakantie! Veilige reis naar huis en tot snel 😘

Yvonne 2023-06-02 07:13:31

Goede reis terug! Ook fijn om weer thuis te zijn en kijk al uit naar de volgende vakantieverslagen! Tot snel! 🙋‍♀️

Marjan 2023-06-02 08:49:40

met de vorige sprekers helemaal eens. Het was een hele fijne mooie vakantie... Dus Marco, maak er een spannende roman van..... Goede reis en tot ziens weer.!!! liefs van (schoon) zussie.

Bernardina 2023-06-02 13:58:07

Naar huis is ook weer ok. Helemaal omdat het weer daar ook fijn is. Goede terugreis en bedankt voor het delen van jullie avonturen! 👍😊