Dag 27: Vallon-Pont-d'Arc, naar het stadje.

Frankrijk, Vallon-Pont-d'Arc

<< Hierbij de laatste dagverslagen van onze vakantie. >>
  • -------------------------------------------------------------------------------

Om 8 uur is het bewolkt en buiten is het 22 graden. Toch schijnt het een zonnige en hete dag te worden.
De bewolking verdwijnt dan ook al snel en dan is de hemel weer strakblauw.

Na de koffie rijden wij naar het centrum van Vallon, parkeren de auto op het grote parkeerterrein en lopen nog eens door de smalle winkelstraatjes van het plaatsje. In veel van de winkeltjes verkoopt men kleding en/of souvenirs.
Deze plaats is één van de bekendste toeristische trekpleisters van Frankrijk, zeker van de Ardèche, dus het is er erg gericht op toeristen. Toch is het er gezellig. In het hoogseizoen zal dat vanwege de drukte misschien een stuk minder zijn.
Het is nog te vroeg voor de lunch, dus in de restaurantjes is nu nog niets te doen. Hooguit zit men op een terrasje bij één van de cafés aan de koffie, een frisje, of glas bier of wijn.

Er is ook een winkeltje waar alleen zeep verkocht wordt, in veel kleuren en geuren. Een paar stukken lavendelzeep gaan nog mee naar huis, dat geurt zo lekker.

De kerk (L'église Saint-Saturnin) in Vallon ligt iets hoger dan de omgeving, voor de kerk is een terras waar vanaf er een uitzicht is op een deel van het plaatsje en het glooiende landschap. De kerkdeur staat open en wij lopen er even binnen.

Op weg naar huis doen wij een paar boodschappen bij de Intermarché.

Na de lunch brengen wij de middag door met lezen, computeren, en zoeken wij zo nu en dan verkoeling in ons zwembad. Wat is dat toch fijn.

Het blijft lang warm, om 8 uur s' avonds is het nog steeds 32 graden. Ook dan is het nog heerlijk om even van het zwembad te genieten en voor het slapen gaan af te douchen.

Vandaag hebben wij 12 kilometer gereden.
Het weer: veel zon, tot 34 graden Celsius.
Villa op het park: Domaine Les Rives de l’Ardèche, Vallon-Pont-d'Arc, Frankrijk.

Weer prachtige foto's. En wat een enige winkeltjes heb je daar.

Els 2022-06-25 15:48:37

Vandaag weer een Frans ontbijt met jullie laatste verslagen. De zon schijnt hier dan wel, maar er gaat niets boven de warme Franse sfeer op de foto's. Mooi dat in Vallon-Pont-d'Arc de vlag van Oekraïne aan de gemeentehuis-gevel hangt. Net als bij mij thuis.

Paul&Poeske&Poes 2022-06-26 09:15:56

Heel mooi. Ooit lang geleden (zeker 30 jaar) ben ik hier ook eens geweest ... zou er best willen wonen.