vrijdag 18 augustus 2023

Oeganda, Entebbe

Vandaag de laatste rit met ons wrak!

Na een lekker ontbijt aan de oevers van de Nijl vertrekken we rond 9 uur voor de laatste 130 kilometer!

Het begin gaat vrij vlot maar na enige tijd belanden we in een vreselijke file. We staan gewoon vast om dan weer maar enkele meters vooruit te rijden en dit alles temidden van vreselijke uitlaatgassen van vrachtwagens en rood stof.

Het enige voordeel is dat we goed rondom ons kunnen kijken als we stilstaan maar dat is het dan ook.

Alles is eigenlijk een grote chaos.

De laatste rijdag verbreken we denk ik toch wel het record: 5,5 uur rijden over 130 kilometer.

Iets voor Kampala lost de file iet of wat op en kunnen we een soort ringweg oprijden. Van hieruit hebben we wel zicht op de krottenwijken van Kampala en het hectische gedoe in het centrum.

De foto’s van vandaag geven een sfeerbeeld van wat er zich langs de weg afspeelt.

In de namiddag bereiken we dan ook met stoflongen onze laatste verblijfplaats. We worden hartelijk ontvangen zelfs door de hond die dadelijk zijn poot opheft tegen de slechte band van de auto.

Na een heerlijke lunch nog wat doezelen in de hangmat.

👍

Onnu 2023-08-18 21:56:28

The winner of today; het jongetje met zijn 2 duimpjes, zo,puur en schattig.