maandag 14 augustus 2023

Oeganda, Potipot

Tijdens het ontbijt krijgen we het heuglijke nieuws dat onze band gemaakt is en afgeleverd werd.

Vandaag is de laatste dag dat we een gamedrive kunnen doen dus rond half acht rijden we de poort van het Kidepo Valley park weer binnen.

We doen weerom alle mogelijke loops en gaan hopeloos op zoek naar leeuwen maar… helaas.

Op zeker ogenblik zitten we eigenlijk midden in een kudde van 100-en buffels, zij steken voor onze auto over en gaan dan zo opzij staan en komen maar dichterbij… best toch wat angstaanjagend. Wanneer we stil doorrijden komen ze zelfs langs achter. Het zijn er zo veel dat we ons toch maar uit de voeten maken.

Na een 6-tal uur hebben we het wel gehad en nestelen we ons eerst op ons eigen terras en daarna in de bar met zicht op de ganse vallei.

Op zeker ogenblik zien we zelfs olifanten naar onze lodge oprukken…. Maar we zijn meer gewoon.

We zitten hier gewoon helemaal alleen en voor het avondeten zijn er nog maar 2 andere tafels.

Het avondeten is minder karig dan gisteren maar nog steeds karig…. Goed voor de lijn!

Morgen moeten we vertrekken vanaf wanneer het licht is want we moeten ver rijden. We hebben ook een passagier tot in Gulu. De man die ons geholpen heeft met de band vroeg of hij tot daar kon meerijden.

Dus vroeg het bed in want morgen een zware “ rijdag”