donderdag 27 juli 2023

Oeganda, entebbe

Voilà het is zover! We vertrekken! Het is toch wel wat spannend ,we hebben de reis volledig zelf georganiseerd aan de hand van opzoekingen op het internet en gebruikmakend van de enige goede bestaande reisgids , waarvan de laatste uitgave van jaren terug dateert.
We zijn zelf heel benieuwd hoe alles zal verlopen.

We zijn goed op tijd op de luchthaven . Vlak voor we gaan boarden krijgen we echter het nieuws dat de vlucht onbepaald wordt uitgesteld wegens een staatsgreep in Niger, waardoor het luchtruim gesloten is. Men moet dus op zoek naar een andere route, en dit kan wel even duren.

Dan maar terug naar de lounge.

Tegen 13 uur zou het boarden terug beginnen, doch wat een chaos aan de gate. Zo’n soep hebben we op Zaventem nog nooit meegemaakt.

Uiteindelijk stijgen we pas tegen 14h 45 op, meer dan 4 uur later.

De vlucht zelf verloopt uiterst comfortabel, maar we moeten nu wel omvliegen via Egypte, de Verenigde Arabische Emiraten, en Ethiopië en vliegen Oeganda over om eerst te landen in Kagali ‘(Rwanda) Hier blijven we een uur aan de grond en vliegen tenslotte verder ( lees terug) naar Entebbe waar we om kwart voor 3 ‘ s nachts landen.

Gelukkig kunnen we als eerste het vliegtuig verlaten en dus ook naar de paspoortcontrole, anders hadden we daar ongetwijfeld nog enkel uren dienen aan te schuiven, aan het ritme dat dit vooruitgaat.

De chauffeur van het hotel staat ons op te wachten . We zijn wel verbaasd wanneer hij aan een rood licht gewoon de knop van de vier pieklichten induwt en dan gewoon zonder gène het rode licht voorbij rijdt, waarna de knop terug afgaat. Gelukkig is het midden in de nacht en is er geen volk op de baan.

Het is half vier wanneer we in onze kamer zijn. We zullen niet veel kunnen slapen …morgenvroeg om 8 uur brengen ze onze auto al.

Vandaag was een reisdag dus geen foto’s, maar we beloven dat de volgende dagen goed te maken.

Besten, Veel plezier tijdens dit nieuwe avontuur! We gaan het weer volgen. Met vriendelijke groeten!