Hikkaduwa

Sri Lanka, Hikkaduwa Beach

We worden wakker en.... het giet! Niet zo maar wat regen maar echte tropische stortbuien!
Wat nu? Hier kunnen we zelfs niet met onze jasjes aan in lopen.
Dan maar eerst uitgebreid en op het gemakske gaan ontbijten en ja hoor.... daar komt de zon al terug tevoorschijn.

We gaan het dorpje wat verkennen, maar dit is zoals elk dorp hier gewoon een heel drukke straat met wat barrakjes. We vinden toch een klein groentenmarktje en vismarktje, altijd goed voor wat foto's.

Het is ondertussen weeral zo warm geworden dat we snakken naar een verfrissende duik.
We plaveien ons neer tussen het zwembad en de zee en zijn niet van plan de komende uren hier weg te gaan.
We zitten vlak voor een koraalrif waar bootjes met glasbodem op en aan varen.Het zijn vooral locals die deze bootjes nemen, , we denken dat de toeristen zich bewuster zijn van de schade aan het rif dat zij aanrichten.

We hebben wel zin om er te gaan snorkelen, maar denken dat dit zo goed als ondoenbaar is met deze bootjes. We zien ook zo goed als geen snorkelaars. De zee is ook vrij wild .We blijven dan maar op onze stoel liggen.
Na dit lange rondreizen mogen we ook eens lui zijn. We houden wel steeds onze GSM in de gaten voor nieuws van het thuisfront waar vandaag de tweede zit is begonnen!

We blijven de ganse tijd onder een parasol maar zelfs daar heeft de zon ons blijkbaar toch wat te pakken gehad.
Dan maar douchen, een dikke laag aftersun opsmeren en het is tijd voor een gin tonic op ons terraske. We moeten ook nog zien en zoeken waar we de laatste nacht gaan doorbrengen, want deze ligt nog niet vast.

Voor het avondeten zoeken we een gezellig restaurantje op het strand en dit is echt een schot in de roos. Het is eigenlijk de eerste keer dat we met zo veel smaak eten, grote garnalen met gember! Overheerlijk, meer dan genoeg en we sluiten af met gefrituurde bananen met chocoladesaus, nootjes en ijs!