Donderdag 14 juli 2022

Zuid-Afrika, Thaba Chweu Local Municipality

Vandaag moeten we wel wat km’s rijden (nog 350)

Het eerste stuk van de weg is vrij saai en eentonig het is een lange dorre baan waarlangs enkel af en toe wat industrie is te zien. Dit was ons gisteren ook al opgevallen, we reden precies langs niets anders dan grote industrieterreinen.

Na enkele uurtjes te hebben doorgereden verandert plots het landschap, het wordt bergachtig en hoe verder we rijden hoe mooier de uitzichten worden.
Van industrie is hier niets meer te merken, integendeel. Het landschap en ook de dorpen die we doorrijden doen eerder Amerikaans aan, sommige hebben zelfs wat weg van een soort cowboydorp.

Wanneer we Sabie voorbij strekken we onze benen even bij de Mac Mac falls, zijnde een waterval die vroeger een rivier was doch door het opblazen door gouddelvers zich in twee heeft gesplitst en een waterval is geworden.

Het is half drie voorbij wanneer we aankomen op onze bestemming van vandaag in Graskop.

Het uitzicht hier is prachtig! We hebben een bungalow vlak aan de rand van het diep dal.We kunnen geen beter zicht hebben.

Alleen een klein probleem er is hier tot 19 uur vanavond geen electriciteit...

Het is inmiddels ook behoorlijk koud geworden, we moeten een pull bij aandoen en ja zelfs een jas.
Tegen 18h30 trekken we naar het restaurant, wat eigenlijk erg gezellig is met enkel gaslampen,

Meer nog, we eten hier ongelooflijk lekker! En.... Plots tegen 19h30 springen de lichten aan ... duss ook voor de eerste maal wifi, zij het met de nodige hindernissen.
Voor een voorgerecht, hoofdgerecht, dranken, koffie en zelfs een pousse betalen we hier maar 50 EURO ( drinkgeld in)

Vandaag was eigenlijk ook maar een “rijdag” maar vanaf morgen begint her “ echt”, dus voor de volgers nog even volhouden .. het wordt ( hopelijk) spannender.
Nog even op het terras ( in de kou) nog even de blog bijwerken die hopelijk spoedig online kan gezet worden.

Wow wordt weer een mooi reis! Enjoy

Getsldy 2022-07-15 08:38:48

Dat wordt weeral een prachtige ervaring. Geniet ervan!

Greet 2022-07-15 09:53:38

de foto's laten al duidelijk een schitterende indruk van de omgeving zien !!